Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
2 deltagere
Side 1 af 1
Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Det drejer sig om Fantasticon, og hvem vi skal invitere som gæster hertil i 2011 og 2012, for at gøre flere interesserede!
I kan udfylde skemaet her, til og med den 25/10 kl. 24:00
http://sf-fan.dk/spskema.htm
For dem som virkeligt har nogle særlige ønsker, så vil Fantasticon 2011-2012 blive fastlagt: Valby Kulturhus mandag d. 1. november 2010 kl. 19:00, lokale 1, 3. sal.
Fantasticon afholdes af foreningen SF-fan (Science Fiction-fan), med et ret stort overlap med foreningerne Fantastik og Science Fiction Cirkelen. Traditionelt har con’en bestået i arrangementer centreret omkring danske og fortrinsvis britiske fantasy- og science fiction-forfattere, men har også inkluderet filmspor, og et interaktivt element i form af quiz’er og skrive-konkurrencer.
Håbefulde Unge Forfattere har også en vis tilknytning til con’en, i og med HUF’ere har stået for flere programpunkter hvert år, og i 2010 også med HUF’ere (Camilla Wandahl og Nicole Rødtnes) blandt gæsterne.
Det er håbet at flere klubber eller foreninger vil være med til at udforme programmet for fremtiden, især fordi der – grundet kritisk mangel på arbejdskraft – kun er lagt op til en lille én-dags-con i 2011, medens batterierne lades op til et apokalyptisk 2012!
Det store spørgsmål er altså: Hvad bør Fantasticon være for fremtiden – både konkret og principielt?
Der er flere måder I kan blande jer i debatten på: (ud over skemaet)
1) Møde op den 1. november og melde jer – eller blot for at deltage i diskussionen.
2) Indsende forslag til Fantasticon senest mandag den 25/10, kl. 24:00.
De sendes til: kasserer [snabel-a] sf-fan [punktum] dk
Hvis du gerne vil have dagsordenen for mødet, så send en mail til ovenstående adresse.
Jeg har tilføjet lidt flere forklarende poster nedenunder.
I kan udfylde skemaet her, til og med den 25/10 kl. 24:00
http://sf-fan.dk/spskema.htm
For dem som virkeligt har nogle særlige ønsker, så vil Fantasticon 2011-2012 blive fastlagt: Valby Kulturhus mandag d. 1. november 2010 kl. 19:00, lokale 1, 3. sal.
Fantasticon afholdes af foreningen SF-fan (Science Fiction-fan), med et ret stort overlap med foreningerne Fantastik og Science Fiction Cirkelen. Traditionelt har con’en bestået i arrangementer centreret omkring danske og fortrinsvis britiske fantasy- og science fiction-forfattere, men har også inkluderet filmspor, og et interaktivt element i form af quiz’er og skrive-konkurrencer.
Håbefulde Unge Forfattere har også en vis tilknytning til con’en, i og med HUF’ere har stået for flere programpunkter hvert år, og i 2010 også med HUF’ere (Camilla Wandahl og Nicole Rødtnes) blandt gæsterne.
Det er håbet at flere klubber eller foreninger vil være med til at udforme programmet for fremtiden, især fordi der – grundet kritisk mangel på arbejdskraft – kun er lagt op til en lille én-dags-con i 2011, medens batterierne lades op til et apokalyptisk 2012!
Det store spørgsmål er altså: Hvad bør Fantasticon være for fremtiden – både konkret og principielt?
Der er flere måder I kan blande jer i debatten på: (ud over skemaet)
1) Møde op den 1. november og melde jer – eller blot for at deltage i diskussionen.
2) Indsende forslag til Fantasticon senest mandag den 25/10, kl. 24:00.
De sendes til: kasserer [snabel-a] sf-fan [punktum] dk
Hvis du gerne vil have dagsordenen for mødet, så send en mail til ovenstående adresse.
Jeg har tilføjet lidt flere forklarende poster nedenunder.
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Hvad det kræver at være arrangør
Fantasticon: Hvad kræver det at arrangere?
Traditionelt har enkelt-personer stået for hele spor (altså alle aktiviteter i et bestemt rum, eller af en bestemt slags), og for kontakt til mange forfattere, hvilket selvsagt har været hårdt. Krævende programpunkter såsom panel-debatter, quiz’er og film og andre udstyrsstykker, kan også være ret hårde at lave ene mand.
Vi har været meget bedre til at dele tingene op i år (2010), men stadig ikke nok. Det skinner tydeligt igennem at det er de samme folk fra Fantastik og SFC (Science Fiction Cirkelen) der laver alt. Der har selvfølgelig været enkelte programpunkter af folk fra f.eks. Trekkies, en masse gæste-foreninger i ”Dealers Room”, samt et skriveværksted ved HUF (Håbefulde Unge Forfattere), men der skal mere til.
Den måde hvorpå det bliver både sjovt og socialt og nemt på, er at man f.eks. er 3-4 personer der hver ved at der skal fyldes lige så mange forfattere/instruktører/tegnere mm. på ens eget spor, vel vidende at der er andre folk til at tage sig af de øvrige spor. Koordinatoren skal blot sørge for at ingen dobbelt-booker. Hver mand sørger så for at holde kontakten til én gæst hver.
Vi har følgende muligheder, og vi vil gerne pointere at der kun er tale om eksempler på hvad der har virket. Ingen behøver at holde sig stringent til samme slags arrangementer.
Typisk har hvert spor haft 8-12 punkter fordelt på 2 dage. F.eks. 4 inviterede forfattere + quiz, paneldebat, skrivekonkurrence og en forsker.
”Det tunge spor”
Traditionelt har dette spor været fyldt med etablerede forfattere, gerne udenlandske, såsom Charles Stross (AD&D Planescape, Singularity Sky), Catherine Asaro (Skolian Empire) og Erwin Neutzsky-Wulff (Hjernen), og forskere såsom Holger Bech Nielsen.
Filmfolk som Brian Yuzna (Re-animator, Return of the living dead) har været på tale, men det er aldrig blevet realiseret.
Andre aktiviteter har involveret quiz’er om con’ens gæster.
”Det unge spor”
Børn og pasning (mangler titel)
Vi har aldrig prøvet dette før, men ”Det tunge spor” kan kun fungere hvis folk har mulighed for at få passet deres børn. Det er et udtalt behov, og alle forslag om hvordan dette gøres, vil blive modtaget med kyshånd.
”Show-sporet”
Vi har tidligere har bandet ”Press Play on Tape”, cosplay-show, auktioner, og i år koncert med Ea Phillipa.
”Film-sporet”
I år er der et tema med indie-zombie-film, sidste år var der mange fan-film.
”Dealers room”
Gengangere er Marvel-Morten og Tom Hess fra SF-land, samt SFC og Fantastik.
Bri, Trekkies, HUF og Poe-selskabet har alle gæstet med en stand, men der skal advares om at ingen nogensinde har fået noget andet ud af det end hyggen. Det er selvfølgelig også nok, men al erfaring viser at hvis man går efter medlemmer, så er en smagsprøve på hvad man går og laver meget vigtigt!
Meld dig som:
1. Hovedarrangør (formalia og æresgæster)
Kernen af con’en består i at nogen booker den plads der skal bruges, sammenfatter programmet, sørger for æresgæsten(erne) og indkræver betaling fra de forhåndstilmeldte.
Dette varetages egl. af koordinator og kasserer, og behøver ikke at være særligt hårdt i sig selv, men har hidtil været det, fordi det er blevet gjort af én mand (!)
Æresgæsterne kræver overnatning, og har ofte haft deres helt egne krav at stille.
2. Programarrangør (et helt spor)
Traditionelt har programpunkterne i de forskellige sale været meget blandede, men det er muligvis mere publikumsvenligt at have spor med temaer eller til et bestemt publikum/aldersgruppe. Noget der har fungeret rigtigt godt, var at op til flere personer gik sammen om et zombie-program i film-salen. Derved aflastede de hovedarrangøren for ansvaret for et helt spor, samt at de selvfølgelig fik præsenteret noget de gik op i!
3. Præsentationsarrangør (et enkelt programpunkt)
Dette er typisk hvad små klubber får mest ud af: De præsenterer sig selv og deres forening igennem et program-punkt der kan være både stort eller lille. Det er ligesom et arrangement man alligevel ville have holdt, men her er det åbent for alle.
Det er også åbent for enkeltpersoner der gerne vil holde et oplæg om ét eller andet! Man skal bare vide at der kan blive rift om pladserne : )
4. Selv-inviteret gæst! (paneldebat)
Er der noget du ved en hel masse om – men tiden er for knap til at du kan forberede et oplæg? Meld dig hos os, og vi sørger for at skabe en panel-debat hvor du kan øse ud af din viden, f.eks. om gyser-film, eller gamle fanzines.
5. Dealer (en stand)
Dette er en blanding af folk der ønsker at showcase deres forening, samt sælgere. Folk har haft meget forskellige oplevelser – Bri, Trekkies Poe-selskabet har så vidt vides ikke fået den ønskede medlemstilgang, det forholder sig muligvis anderledes for Håbefulde Unge Forfattere. Foreningerne Fantastik og SFC har haft pæne indtjeninger på bøger og blade. Man må spørge sig selv om hvad man vil: Der har været masser af hygge og diskussion i netop denne sal de øvrige år, og nye grupper er blevet dannet, men hvis det virkelig vil præsentere sig selv og få medlemmer, så er det et programpunkt man skal på.
Traditionelt har enkelt-personer stået for hele spor (altså alle aktiviteter i et bestemt rum, eller af en bestemt slags), og for kontakt til mange forfattere, hvilket selvsagt har været hårdt. Krævende programpunkter såsom panel-debatter, quiz’er og film og andre udstyrsstykker, kan også være ret hårde at lave ene mand.
Vi har været meget bedre til at dele tingene op i år (2010), men stadig ikke nok. Det skinner tydeligt igennem at det er de samme folk fra Fantastik og SFC (Science Fiction Cirkelen) der laver alt. Der har selvfølgelig været enkelte programpunkter af folk fra f.eks. Trekkies, en masse gæste-foreninger i ”Dealers Room”, samt et skriveværksted ved HUF (Håbefulde Unge Forfattere), men der skal mere til.
Den måde hvorpå det bliver både sjovt og socialt og nemt på, er at man f.eks. er 3-4 personer der hver ved at der skal fyldes lige så mange forfattere/instruktører/tegnere mm. på ens eget spor, vel vidende at der er andre folk til at tage sig af de øvrige spor. Koordinatoren skal blot sørge for at ingen dobbelt-booker. Hver mand sørger så for at holde kontakten til én gæst hver.
Vi har følgende muligheder, og vi vil gerne pointere at der kun er tale om eksempler på hvad der har virket. Ingen behøver at holde sig stringent til samme slags arrangementer.
Typisk har hvert spor haft 8-12 punkter fordelt på 2 dage. F.eks. 4 inviterede forfattere + quiz, paneldebat, skrivekonkurrence og en forsker.
”Det tunge spor”
Traditionelt har dette spor været fyldt med etablerede forfattere, gerne udenlandske, såsom Charles Stross (AD&D Planescape, Singularity Sky), Catherine Asaro (Skolian Empire) og Erwin Neutzsky-Wulff (Hjernen), og forskere såsom Holger Bech Nielsen.
Filmfolk som Brian Yuzna (Re-animator, Return of the living dead) har været på tale, men det er aldrig blevet realiseret.
Andre aktiviteter har involveret quiz’er om con’ens gæster.
”Det unge spor”
Børn og pasning (mangler titel)
Vi har aldrig prøvet dette før, men ”Det tunge spor” kan kun fungere hvis folk har mulighed for at få passet deres børn. Det er et udtalt behov, og alle forslag om hvordan dette gøres, vil blive modtaget med kyshånd.
”Show-sporet”
Vi har tidligere har bandet ”Press Play on Tape”, cosplay-show, auktioner, og i år koncert med Ea Phillipa.
”Film-sporet”
I år er der et tema med indie-zombie-film, sidste år var der mange fan-film.
”Dealers room”
Gengangere er Marvel-Morten og Tom Hess fra SF-land, samt SFC og Fantastik.
Bri, Trekkies, HUF og Poe-selskabet har alle gæstet med en stand, men der skal advares om at ingen nogensinde har fået noget andet ud af det end hyggen. Det er selvfølgelig også nok, men al erfaring viser at hvis man går efter medlemmer, så er en smagsprøve på hvad man går og laver meget vigtigt!
Meld dig som:
1. Hovedarrangør (formalia og æresgæster)
Kernen af con’en består i at nogen booker den plads der skal bruges, sammenfatter programmet, sørger for æresgæsten(erne) og indkræver betaling fra de forhåndstilmeldte.
Dette varetages egl. af koordinator og kasserer, og behøver ikke at være særligt hårdt i sig selv, men har hidtil været det, fordi det er blevet gjort af én mand (!)
Æresgæsterne kræver overnatning, og har ofte haft deres helt egne krav at stille.
2. Programarrangør (et helt spor)
Traditionelt har programpunkterne i de forskellige sale været meget blandede, men det er muligvis mere publikumsvenligt at have spor med temaer eller til et bestemt publikum/aldersgruppe. Noget der har fungeret rigtigt godt, var at op til flere personer gik sammen om et zombie-program i film-salen. Derved aflastede de hovedarrangøren for ansvaret for et helt spor, samt at de selvfølgelig fik præsenteret noget de gik op i!
3. Præsentationsarrangør (et enkelt programpunkt)
Dette er typisk hvad små klubber får mest ud af: De præsenterer sig selv og deres forening igennem et program-punkt der kan være både stort eller lille. Det er ligesom et arrangement man alligevel ville have holdt, men her er det åbent for alle.
Det er også åbent for enkeltpersoner der gerne vil holde et oplæg om ét eller andet! Man skal bare vide at der kan blive rift om pladserne : )
4. Selv-inviteret gæst! (paneldebat)
Er der noget du ved en hel masse om – men tiden er for knap til at du kan forberede et oplæg? Meld dig hos os, og vi sørger for at skabe en panel-debat hvor du kan øse ud af din viden, f.eks. om gyser-film, eller gamle fanzines.
5. Dealer (en stand)
Dette er en blanding af folk der ønsker at showcase deres forening, samt sælgere. Folk har haft meget forskellige oplevelser – Bri, Trekkies Poe-selskabet har så vidt vides ikke fået den ønskede medlemstilgang, det forholder sig muligvis anderledes for Håbefulde Unge Forfattere. Foreningerne Fantastik og SFC har haft pæne indtjeninger på bøger og blade. Man må spørge sig selv om hvad man vil: Der har været masser af hygge og diskussion i netop denne sal de øvrige år, og nye grupper er blevet dannet, men hvis det virkelig vil præsentere sig selv og få medlemmer, så er det et programpunkt man skal på.
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Der er mange gode idéer! Jeg er i hvert fald interesseret i at deltage i mødet den 1. november.
Jeg har kontaktet Edgar Allan Poe Selskabet (som jeg blev medlem af på sidste års Fantasticon) og foreslået at vi deltager igen til næste år, denne gang med nogle arrangementer ud over at have en stand på messen.
Derudover vil jeg hive fat i de andre Filmhelte diskutere hvad vi kan bidrage med.
Hilsen,
Zombie Sally
Jeg har kontaktet Edgar Allan Poe Selskabet (som jeg blev medlem af på sidste års Fantasticon) og foreslået at vi deltager igen til næste år, denne gang med nogle arrangementer ud over at have en stand på messen.
Derudover vil jeg hive fat i de andre Filmhelte diskutere hvad vi kan bidrage med.
Hilsen,
Zombie Sally
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Det ville virkelig være fedt! De samme mennesker kan kun køre noget så og så mange år, før det bliver "old hat".
Jeg er sikker på at du forstår at tænke ud af boksen. Og først og fremmest skal I gå ind i det med visheden om at der er brug for jer, og at I gerne må stille krav.
Hvem af kandidaterne syntes du i øvrigt bedst om?
Jeg er sikker på at du forstår at tænke ud af boksen. Og først og fremmest skal I gå ind i det med visheden om at der er brug for jer, og at I gerne må stille krav.
Hvem af kandidaterne syntes du i øvrigt bedst om?
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Som I de gæster I nævner i spørgeskemaet?
Jeg må være ærlig og svare at jeg ikke kender særlig mange af dem. Jeg er uden tvivl mere filmfreak end bogfreak, men er nu alligevel meget interesseret i horror, fantasy og science fiction, og da jeg skriver selv finder jeg det relevant at komme til Fantasticon (hvor jeg mødte og blev medlem af HUF for mange herrens år siden - 2003/2004?). Så jeg kender nok kun nogle af det mest omtalte navne som Tamora Pierce, George R. R. Martin, Phillip Pullman og Josefine Ottesen (jeg mener at der var lidt flere, men kan ikke helt huske dem).
Udo Kier vil jeg selvfølgelig rigtig gerne se og så ville det være virkelig sjovt at møde Uve Boll, som jo er totalt kult (jeg tror faktisk ikke jeg har set en eneste af hans film, velvidende at de er mega dårlige).
Sidste år screenede jeg en stop motion kortfilm som jeg har skrevet og instrueret. Det kunne være sjovt at screene den næste til næste år (hvis den altså når at blive færdig).
Jeg må være ærlig og svare at jeg ikke kender særlig mange af dem. Jeg er uden tvivl mere filmfreak end bogfreak, men er nu alligevel meget interesseret i horror, fantasy og science fiction, og da jeg skriver selv finder jeg det relevant at komme til Fantasticon (hvor jeg mødte og blev medlem af HUF for mange herrens år siden - 2003/2004?). Så jeg kender nok kun nogle af det mest omtalte navne som Tamora Pierce, George R. R. Martin, Phillip Pullman og Josefine Ottesen (jeg mener at der var lidt flere, men kan ikke helt huske dem).
Udo Kier vil jeg selvfølgelig rigtig gerne se og så ville det være virkelig sjovt at møde Uve Boll, som jo er totalt kult (jeg tror faktisk ikke jeg har set en eneste af hans film, velvidende at de er mega dårlige).
Sidste år screenede jeg en stop motion kortfilm som jeg har skrevet og instrueret. Det kunne være sjovt at screene den næste til næste år (hvis den altså når at blive færdig).
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Ja, den kortfilm gjorde stor lykke, så det håber vi da på!
Du skal være mere end velkommen til at maile dine kommentarer direkte til de andre, på den anførte email-adresse. Det ville hjælpe rigtigt meget!
Du skal være mere end velkommen til at maile dine kommentarer direkte til de andre, på den anførte email-adresse. Det ville hjælpe rigtigt meget!
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Jeg har nu sendt din besked videre, og jeg håber meget at vi kan komme til at screene den næste år!
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Cool, mange tak. Og tak for at nævne mig i jeres nyhedsbrev!
Jeg har lige arrangeret et møde med Edgar Allan Poe selskabet ang. vores deltagelse i Fantasticon så vi har nogle forslag at præsentere d. 1. november. Jeg har endnu ikke fået anledning til at snakke sammen med andre filmhelte, men jeg skal nok prøve mit bedste med at lokke flere med.
Jeg har lige arrangeret et møde med Edgar Allan Poe selskabet ang. vores deltagelse i Fantasticon så vi har nogle forslag at præsentere d. 1. november. Jeg har endnu ikke fået anledning til at snakke sammen med andre filmhelte, men jeg skal nok prøve mit bedste med at lokke flere med.
Sv: Hvem skal til Danmark 2011-2012? (Fantasticon)
Du er teh bæst! (hvis det ellers giver nogen mening) Jeg har også sendt en 3-trins-køreplan til din FB-"mail."
Jeg burde have gjort det mere klart at 1. nov. er mere formelt end det er planlægning. Med andre ord - vi vil nok tale om æresgæst, men vi går ikke i detaljer, men lægger de helt store linier - hvem der står for hvilke program-spor hvornår.
Jeg har foreslået det, fordi det ville være en kæmpe fordel for alle, hvis alle får hinanden at se tidligt i forløbet, især med hensyn til forventningsafstemning.
Jeg burde have gjort det mere klart at 1. nov. er mere formelt end det er planlægning. Med andre ord - vi vil nok tale om æresgæst, men vi går ikke i detaljer, men lægger de helt store linier - hvem der står for hvilke program-spor hvornår.
Jeg har foreslået det, fordi det ville være en kæmpe fordel for alle, hvis alle får hinanden at se tidligt i forløbet, især med hensyn til forventningsafstemning.
Grafwichmann- Antal indlæg : 15
Fødselsdag : 01/09/85
Alder : 38
Lokation : Amager
Tilmeldt d. : 11/08/10
Lignende emner
» Fantasticon 2011, 5/10 i Valby
» Bullwhip og Ace i go aften Danmark
» Fantasticon kan blive DIT arrangement
» Fantasticon 2010, 18.-19. September
» Hvad skal man med en AB-DLX?
» Bullwhip og Ace i go aften Danmark
» Fantasticon kan blive DIT arrangement
» Fantasticon 2010, 18.-19. September
» Hvad skal man med en AB-DLX?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
Tors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy
» Skurke & Helte-Fest 2014
Tors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine
» Er der nogen...?
Tors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe
» Skurke & helte-fest 2013
Søn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine
» Star Wars Celebration Europe II
Fre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace
» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Tors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine
» Velkommen til 501st. legion
Ons Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip
» Helte / skurke fest 3!
Tirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip
» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Tors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward