Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

3 deltagere

Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  DB5 Man Nov 19, 2007 10:46 pm

Er der nogen af jer der skal ind og se denne film???? Ok, jeg har læst bøgerne og ja, Daniel Craig er med.... Embarassed

Beowolf ser også interessant ud.......

Oh well better get back to work here - working on pictures. ......
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Gæst Man Nov 19, 2007 11:46 pm

Yes skal ind og se GK søndag d.9 December

(Noget siger mig den gode DB5 har lidt kørende med vores alles sammen Daniel Craig) Om ikke andet har DC været ude og køre i en DB5.
Notch-notch winck-winck, know what I mean, say no more - say no more Very Happy

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Tirs Nov 20, 2007 12:44 am

Jeg synes Golden Compass ser rigtig fed ud, så ja, den skal jeg helt sikkert se.

Som 3D-grafiker SKAL jeg også bare se Beowulf, selvom jeg synes de har de samme døde øjne som i Final Fantasy og Polar Express. Action-scenerne ser rigtig fede ud, men ansigterne ligner noget fra voks-museet. (off-topic, fænomenet hedder uncanny valley: når et menneskeansigt NÆSTEN ser helt levende ud, bliver det decideret creepy)

- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Gæst Tirs Nov 20, 2007 2:16 am

Hudson (tidl. Satipo) skrev:Som 3D-grafiker SKAL jeg også bare se Beowulf, selvom jeg synes de har de samme døde øjne som i Final Fantasy og Polar Express.

Nu må du endelig rette mig tager jeg fejl, men er måden fra Final Fantasy til både Polar Express og nu Beowulf ikke en anderledes måde at lave 3D på, da Final Fantasy er/var ren 3D men Polar Express og beowulf er 3D (som jeg forstår det) film hvor 3D nærmest er lagt oven på de ægte skuespiller eller hvad...?

Giver dig ellers helt ret mht de døde øjne... Smile

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Tirs Nov 20, 2007 2:43 pm

Kal-El skrev:Nu må du endelig rette mig tager jeg fejl, men er måden fra Final Fantasy til både Polar Express og nu Beowulf ikke en anderledes måde at lave 3D på
Mmmnej, tjoo....

Alle tre film er 100% 3D. Dvs. det du ser er udelukkende CGI, ikke noget live-action.

Den primære forskel er hvordan man har "optaget" bevægelserne. Beowulf bruger (så vidt jeg ved) motion-capture udstyr (a la når Klaus er med i Hitman eller Freedom Fighters), samt noget performance-capture til ansigtet (a la Gollum i LOTR). Så her er der altså tale om de rigtige skuespilleres bevægelser, men kun overført til computeren, så den kan lave billederne.

Hvor meget motion capture der er brugt i Polar Express ved jeg ikke, men Final Fantasy var vist udelukkende hånd-animeret (dvs. skuespillerne leverede kun stemmer).

Polar Express og Beowulf adskiller sig også fra Final Fantasy ved at 3D-ansigterne er modelleret udfra de rigtige skuespillers ansigter, hvorimod Final Fantasy brugte custom characters. Det er nok en af de ting der gør Beowulf mærkelig at se på - at man kan genkende Anthony Hopkins, men han spiller ikke som han plejer!

- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Gæst Tirs Nov 20, 2007 5:48 pm

Hudson skrev:
Polar Express og Beowulf adskiller sig også fra Final Fantasy ved at 3D-ansigterne er modelleret udfra de rigtige skuespillers ansigter, hvorimod Final Fantasy brugte custom characters. Det er nok en af de ting der gør Beowulf mærkelig at se på - at man kan genkende Anthony Hopkins, men han spiller ikke som han plejer!
- Jonas

Ok.. Meget interesant Very Happy Det er altså sådan det hænger sammen.

Ja for selv om det så er 3d er det aligevel så utroligt meget de ligner de rigtige skuespiller (gad vide om de så får samme hyre for "bare" være 3d)? Men nu skal de også kunne bære det en hel film i gennem, forstået på den måde at de bevægelser og måden at udtrykke sig på godt kan være ved siden af, den måde den rigtige skuespiller ville have gjort det på, så det dér vil være alt andet en overbevisende, og man ikke kan tror på det.

Men det bliver spændende at se... Smile

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  DB5 Tors Nov 22, 2007 12:20 am

(Noget siger mig den gode DB5 har lidt kørende med vores alles sammen Daniel Craig) Om ikke andet har DC været ude og køre i en DB5.

Embarassed hm Kal-El, tjae, no comment, men hvis man har været ovre ved MI6 og der læst artiklen, så ser det vist ud til at DC ikke ligefrem gør som de andre "Bond", men oh what, jeg "har" ham vel de næste 4 film fremefter alt efter hvor meget DB5 bliver brugt Cool Very Happy

Hudson og andre....... omkring det med Beowolf og Final Fantasy, vil det sige at teognologien med Final Fantasy kunne være blevet til på samme måde som Beowolf dengang???? Just wondering, var inde og se Beowolf i aftes og vil vente med min kommentar til evt i andre har været inde og se den.......???
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Tors Nov 22, 2007 1:51 am

DB5 skrev:Hudson og andre....... omkring det med Beowolf og Final Fantasy, vil det sige at teognologien med Final Fantasy kunne være blevet til på samme måde som Beowolf dengang????
Jeg hader at give vage svar, men altså... "både og". Smile

Teknologien indenfor både 3D-billeder samt performance capture har udviklet sig, så... Beowulf er på alle punkter mere avanceret end Final Fantasy. Men både motion capture og 3D grafik var jo opfundet dengang.

......er det svar nok?

- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Ace Tors Nov 22, 2007 9:13 am

Okay, jeg er overbevist.

Traileren ser spændende ud, Hudson siger teknologien i filmen holder max.

Jeg skal ind og se Beowulf. Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Hudson.....

Indlæg  DB5 Tors Nov 22, 2007 12:33 pm

[/quote]Teknologien indenfor både 3D-billeder samt performance capture har udviklet sig, så... Beowulf er på alle punkter mere avanceret end Final Fantasy. Men både motion capture og 3D grafik var jo opfundet dengang.

......er det svar nok?[quote]

scratch Hm.... mon du kunne give mig et praj når du har set filmen????

og så virker quote ikke...... Twisted Evil den driller mig............
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Tirs Nov 27, 2007 10:59 am

Well.... så har jeg set den. Smile

Positivt overrasket, jeg synes faktisk den var meget fed.

Jeg havde foretrukket et hybrid-look a la 300 (live-action mennesker med 3D baggrunde), men hva pokker.

De "livløse" ansigter var ikke et stort problem med mændende, for laver ikke meget andet end at slås og bælle mjød, og der er teknologien fin. De har også så mange detaljer i ansigterne (rynker, skæg, pletter osv) at der er mange detaljer at arbejde med for at få det til at se realistisk ud.

Værst var det for Robin Wright-Penn's karakter, som har klokkeren porcelænshud, og kun skal spille såret, subtilt skuespil. Det er de ikke sluppet godt fra.

Angelina Jolies ansigt var heller ikke specielt heldigt, men hendes rolle bar hende alligevel igennem.

- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  DB5 Tirs Nov 27, 2007 11:45 am

scratch hm Hudson.... jeg vil give ret i at de lavede ansigterne godt, som du beskriver det. Men en ting der irreterede mig vanvittig - og til info, så har jeg reddet i 16 år - var at hestene i filmen var noget af det værste jeg har set. Så er "Spirit - Hingsten fra Cimarron" langt bedre lavet.

Jeg mener når der nu er brugt så meget teknologi og penge, så må aktørerne også være lidt vigtige og da specielt når de nu rider en del i filmen???? Der var specielt to scener der fik mine tæer til krybe sig. Den ene er hvor Beowulf står og snakker til landsbyen lige da han er kommet. Læg mærke til den sorte/grå hest i højre hjørne. Den bevæger sig næsten ikke, på trods af de lige er kommet ind og hesten skal være ualmindelig doven for at stå så roligt - eller også drukket mjød inden de kom til landsbyen tongue - den anden scene kan jeg ikke lige huske så detajlerede, men ja, det er hesten igen....

Jeg var noget skuffet, havde forventet lidt mere, speciel når man tager de film der er lavet efter den type teknologi - eller er der så vidt jeg ved "kun" lavet 3-4 stks af denne type? Beowulf, Final Fantasy er de to der springer mig i øjene.....

Det er vel detajlerne man lægger mærke til?

Just my 2 cents......
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Tirs Nov 27, 2007 3:50 pm

Interessant... jeg må indrømme at jeg ikke selv lagde mærke til hestene (altså, jeg så godt de var der men det var ikke deres performance jeg koncentrerede mig om...)

Mit første gæt ville være at de ikke har lavet performance capture på hestene, men kun på de vigtigste karakterer (menneskene, Grendel og hans mor). Men umiddelbart lader det faktisk til at de også har lavet performance capture på hestene:

"If we’d ride horses, then the horses were there. The horses would have dots on as well"
http://movies.about.com/od/beowulf/a/ellis051907.htm

"The golden dragon, which is the only fully keyframed CG character..." (keyframe-animation er "manuel" animation, alternativet til performance capture)
http://vfxworld.com/?atype=articles&id=3457&page=4
(registrering nødvendig)

Men de har altså tydeligvis ikke gjort det godt nok. Smile Det kan også være der kun er lavet "capture" på de hestene der bliver reddet på, mens dem der står i baggrunden, er "keyframet".

- jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Hudson Ons Nov 28, 2007 3:36 pm

En Beowulf-artikel mere:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4336

(registrering måske også nødvendig her?)

- Jonas
Hudson
Hudson

Antal indlæg : 86
Fødselsdag : 16/02/76
Alder : 48
Lokation : LV-426
Tilmeldt d. : 02/10/07

http://www.duck.dk

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Ace Tors Apr 03, 2008 12:04 pm

Jeg så lige "Det gyldne kompas" i går og jeg må sige at det var et ren CGI-helevede. Det var alt for meget til min smag. Det kan godt være det var godt lavet, men jeg syntes det hele virkede så kedeligt og falskt at jeg glemte helt at fokusere på selve historien som sikkert var okay.

Selv konen udvandrede halvvejs i filmen til fordel for "CSI" på kanal Crime, så det kun var hunden og undertegnede der fik set hele filmen. Det siger vist det hele.


Men det er måske bare os der er lidt gammeldags. Rolling Eyes
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it? Empty Sv: Det Gyldne kompas og Beowolf - anyone going to see it?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum