Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Avatar EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Avatar EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Avatar EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Avatar EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Avatar EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Avatar EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Avatar EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Avatar EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Avatar EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Avatar

+7
Bullwhip
Ghost Rider
Just Indy
Morgan
Kit
Pemba
Ace
11 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Avatar Empty Avatar

Indlæg  Ace Tirs Dec 29, 2009 11:44 pm

Det her er tråden for anmeldelser af filmen, 3D teknologien osv.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Pemba Ons Dec 30, 2009 8:57 pm

jeg syntes den var virkelig fed =) men nogle gange kunne mine øjne ikke helt følge med i hvad der skedte i nogle af hurtige scener begrund af 3D.. men ellers super super film med massere af handling
Pemba
Pemba

Antal indlæg : 65
Fødselsdag : 18/12/91
Alder : 32
Lokation : københavn
Tilmeldt d. : 15/01/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Kit Søn Jan 10, 2010 8:06 pm

jeg synes filmen var mega fed.. og jeg synes 3D gjorde den lige en tak bedre... har nemli set den efter på nettet (altså uden 3D).. og 3D'en gør at filmen går fra fed film til kanon go film XD
Kit
Kit

Antal indlæg : 74
Fødselsdag : 11/10/90
Alder : 33
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/06/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Morgan Tirs Jan 12, 2010 4:58 pm

Så den i 3D og var ikke imponeret over filmen i sin helhed.

Der er sikkert meget rigtigt at kalde filmen et gennembrud og milestolpe i forhold til det tekniske (I don't know much about that) men jeg er Ikke blevet fan af 3D efter den her. Faktiskt synes jeg det var ret trættende at se på og det irriterede mig at effekterne var blevet reklamerede så meget for når hele systemet i virkeligheden skal udvikkles mange gange mer før det virker optimalt. Som sagt, jeg er ikke teknisk nørd og gør sikkert alle de hårt arbejdende mennesker stor uret. Det man kan sige er ret fantastiskt med teknikkens udvilking synes jeg er at Pandora i sig såg virkeligt nok ud, som om de rent faktiskt havde været der på plads og filmet, fek alle flyvescenerne ved bjergøerne. Kan dog give ros til nogle af skov scenerne der virkede bedst i 3D, og de selvlysende planter var dejlige :3

Mange er også helt forgabt af universet der blev skabt med Pandoraa. Jeg vil give dem ret i at blå mennesker er ganske pæne og kattelignende træk gør dem lidt farlige og eksotiske. Deres kultur virker dog lidt for primitiv og lidt for meget en kopi af hvilken som helst stammekultur der stadig skulle eksistere i dag. Dyreriget er på den anden side ret fantasifuldt om dog der går lidt for meget Dungeons & Dragons og andre rollespil i dem.

Synes ellers rollelisten var godt besat, bare ærgeligt at skuespillerne ikke fik udnyttet sit potentiale i en lidt bedre udvilket historie, eller hvad det nu ellers var der gik galt med filmen. Vil gerne se den uden 3D, det kan være det vil give mig en mere positiv indstilling. Men at kalde Avatar for årtiets bedste film, det forstår jeg ikke.


Sidst rettet af Morgan Tirs Jan 12, 2010 5:03 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : haha, pandora var blevet til angora...uldent)
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Pemba Ons Jan 13, 2010 2:26 pm

faktisk efter der er gået noget tid, og man har gumlet lidt på filmen var den ikke særlig sådan super fantastisk, kunne meget godt li universet men syntes stadig man har set det lidt før, filmen kommer helt sikkert til at hive nogle oscar's hjem men syntes ikke den skal have for manus , skuespillere eller den bedste film . vil også virkelig gerne se den uden 3D for det forstyrede mig lidt med Very Happy
Pemba
Pemba

Antal indlæg : 65
Fødselsdag : 18/12/91
Alder : 32
Lokation : københavn
Tilmeldt d. : 15/01/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Just Indy Ons Jan 13, 2010 4:03 pm

Jeg er ked af at dit 3D debut ikke var bedre Morgan. Hvis du får mulighed for det skal du ind og se en animationsfilm (ja Avatar var i bund og grund en computer animeret film...) f.eks. ToyStory3 når den kommer. Jeg tror måske 3D'en vil stå tydeligere der, simplere geometri osv. Just a thought.

Jeg må give jer ret i at historien ikke var noget at råbe hurra for, og at den falmer lidt når man tænker tilbage på den. Men jeg var inde og se den sammen med min søster og hendes mand en anden gang, og syntes egentlig jeg blev lige begejstret som før. Der er steder hvor 3D effekten enten bliver lidt irriterende, eller forsvinder helt, men jeg synes det var en vellykket film. Jeg skal selvfølgelig også se den i 2D når den kommer, men jeg tror ikke min grundlæggende opfattelse af den bliver anderledes. Den mister sikkert lidt af charmen ved at se den på 'kun' 40" TV i forhold til biograflærredet.

Den første film jeg så med det system der bliver brugt nu, var Monsters mod Aliens og den stod knivskarp. Jeg er glad for at flere film kommer i 3D og synes at det er en virkelig sjov måde at se film på.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Kit Ons Jan 13, 2010 9:58 pm

fortsår jer altså ikke .. jeg syns virkelig det var en go film og ja især i 3D.. og sorry folks, men helt erlig film må altså godt ha' noget til fælles med andre film og virkelige ting ALT kan ikke være 100% originalt XD... bare det ikke er en kopi af noget andet bare med små detaljer anderledes..
ved ikke om det er fordi jeg er fantasy FREAK eller jeg bare er mærkelig... men alt i alt syns jeg den var vellykket.. en af de film jeg ville få set igen og igen
Kit
Kit

Antal indlæg : 74
Fødselsdag : 11/10/90
Alder : 33
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/06/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Just Indy Tors Jan 14, 2010 12:33 am

Forstå mig ret Kit, jeg kunne li' den. Jeg synes også Camerons sans for detaljer er imponerende. Der er ingen tvivl om at han er glad for at sætte high og low-tec op mod hinanden selvom, eller skulle jeg sige fordi, vi ved hvad resultatet bliver Wink Og værende flyentusiast af værste skuffe så blev jeg overlykkelig at se alle de helikopter lignende fartøjer og gunships. (ikke mindst deres cockpits med HUDs jeg ville dræbe for at have til min flysimulator)

Hvis jeg skal komme ind på historien igen, så vil jeg også give Kit ret i at alt kan ikke være orginalt, eller skal ikke være det.
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Pemba Tors Jan 14, 2010 7:11 pm

det var da helt sikkert en fantastisk film .. virkelig go men det er bestemt ikke årets bedste xD det er ikke fordi jeg syntes plottet var direkte dårligt jeg er bare lidt muggen over alle mener at det er guds værk til mennesket når den har nogle store fejl og efter min mening var 30-40 min for lang =)

har lige hørt de laver den nye james bond i 3D )= det er jeg ikke overbevist om bliver godt
Pemba
Pemba

Antal indlæg : 65
Fødselsdag : 18/12/91
Alder : 32
Lokation : københavn
Tilmeldt d. : 15/01/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ghost Rider Man Jan 18, 2010 5:21 pm

Så fik jeg endelig set filmen igår aften, og jeg synes det var en rigig fed film.

3D grafikken virkede rigtig godt. og se virkelig fedt ud.

Historien er ikke ny, den er meget tydelig taget fra virkelighedens verden.

tænker her på indianer udrydelserne i usa i 1800 tallet og at de også bare tog hvad de ville have og slagtede alt der stod i vejen for dem.

men i bund og grund en rigtig fed film synes jeg.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Bullwhip Man Jan 18, 2010 6:05 pm

Jeg har hørt at Cameron selv har sagt at Avatar er en opdateret udgave af Pocahontas. Jeg er bestemt ikke imponeret af filmen, rent plotmæssigt - der er intet nyt under solen. Den er ikke dårlig, slet ikke... Den er bare rimelig traditionel som historie. Den vinder klart på designet og teknikken. Terminator 2 var også "det vildeste" en gang - også en ret fed historie, men det var det visuelle man faldt i svime over... Nu er det bare Avatar der tales meget om...

Jeg håber meget at James Bond-rygtet bare er et rygte!! Kan ikke forestille mig at de springer ud i 3D med Bond, og hvis de gør, så æder jeg Oddjob's gamle hat!
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ghost Rider Tirs Jan 19, 2010 1:15 am

Giver dig helt ret i da plottet ikke er nyt over hovedet, tror også personligt det for mig gør jeg er vild med den er det utrolige flotte 3D fordi det var altså fedt lige meget hvad i siger Smile

men nej, plottet er ikke ligefrem så ny igen...men overall vil jeg noget hellere se Avator end Pocahontas, som jeg heller ikke har set.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ace Tirs Jan 19, 2010 9:36 am

Bullwhipdk skrev:
Jeg håber meget at James Bond-rygtet bare er et rygte!! Kan ikke forestille mig at de springer ud i 3D med Bond, og hvis de gør, så æder jeg Oddjob's gamle hat!

Det er nok også 3D teknologien jeg har lidt problemer med. Det ser godt nok flot og fantastisk ud, men når det bliver lidt uskarp i kanten så bliver jeg bare mindet om at det hele ikke er ægte. Ligesom når noget i filmen nærmest bliver smidt lige ud i hovedet på publikum med vilje for at vise hvad 3D kan.

Jeg havde ikke hørt 3D rygtet med Bond før, men håber da heller ikke der er hold i det. 3D er bare ikke godt nok til det endnu. Thats it !
Kunne dog være meget underholdende at se hvordan Bullwhip vil få Oddjob's hat ned Avatar Icon_biggrin
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Just Indy Tirs Jan 19, 2010 1:38 pm

Ace skrev:
Kunne dog være meget underholdende at se hvordan Bullwhip vil få Oddjob's hat ned Avatar Icon_biggrin

Med lidt ketchup Avatar Icon_biggrin
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ghost Rider Tirs Jan 19, 2010 6:24 pm

hehe ja den ville nok være kedelig og skulle sluge, men skulle det være den ægte fra filmen er et større problem nok og få fat i den da jeg er ret sikker på den er meget meget dyr Avatar Icon_wink
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Pemba Ons Jan 20, 2010 8:28 pm

det med james Bond læste jeg ¨på enten Dr1/2 eller TV2 tekstTV.. hvor der stod den nye bond blev i 3D men det kan man jo ikke stole på Avatar Icon_biggrin
Pemba
Pemba

Antal indlæg : 65
Fødselsdag : 18/12/91
Alder : 32
Lokation : københavn
Tilmeldt d. : 15/01/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  G.Madine Tors Jan 21, 2010 2:49 am

Vil give Kit ret. Jeg er ikke "fan" men syntes den er god. Har været i imperial og se den 2 gange. Overvejer en 3 gang inden den blive taget af. Personligt kan jeg godt lide 3D effekten. Man blive lidt træt i øjnene men syntes det giver en flot dybde i billedet.

Historien er til tider forusigelig men aligevel sjov og hyggelig. Får flere associationer med folk der spiller internet rollespil som World of Warcraft. De lever sig ind i den fiktive verden og vil hellere være i den end den virkelige verden. Som menneske er han en krybling og hun en stor ryger mens de som avator har et andet liv. Syntes der flere steder er lidt dybde i historien hvis man søger lidt efter det.
Kan godt lide flyve scenerne - Er jeg den eneste der får et lille sug i maven? Avatar Icon_redface

Jeg vil give jer ret i at den ikke kan leve op til Terminator 2 og Aliens. Men tror nu stadig det er en film der vil blive husket om ikke andet fordi biograferne solgte fulde huse.

Men havde Avatarne nu brugt pisk i stedet for buer havde dette så været bedre? Avatar Icon_biggrin

No offence men tekst TV er nok dem mest utroværdige kilde der findes.

Men håber aligevel at Bullwhipdk skal æde Oddjobs hat med Ketup. Det kræver næsten jaws´s tandsæt. (hvis jeg husker rigtigt er det en metal skygge).
Avatar Haroldsakata%28oddjob%29Avatar 77648_189190_4

Predator - Disneys udgave af Pocahontas er faktisk ganske udemærket. Ikke noget vildt men en hyggelig film.
G.Madine
G.Madine

Antal indlæg : 174
Fødselsdag : 27/02/84
Alder : 40
Lokation : Copenhagen
Tilmeldt d. : 22/11/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Gæst Søn Mar 21, 2010 12:45 pm

Nu det der med at spise Oddjob's hat... Jeg kender kun en måde at spise den på og det er at gribe den med munden efter jeg har tastet den... Men jeg er ikke sikker på at det er den måde at Bullwhip vil æde den på... Avatar Icon_biggrin
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Kredepops Tirs Apr 27, 2010 2:17 pm

bare lige for at komme on-topic igen Wink - så har nogen af jer købt Avatar bluray eller dvd endnu?

Der er et rygte om at den amerikanske version vil indeholde 6 min. extra scener, hvorimod den internationale version blot vil være bioversionen fra sidste år. Jeg har den amerikanske på vej fra axelmusic.com så jeg skal nok tilbagemelde om det passer, lige så snart jeg har set den.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Aliv Ons Apr 28, 2010 10:57 am

Jeg har ikke bestilt den eller noget... Jeg ved, at en jeg kender har købt den allerede fra USA også. Sååå : )

Men jeg vil gerne have den når den kommer ned på en 50-100 kr. Den er fantastisk lavet og man sidder bare med åben mund over na'vierne, fordi de er virkelig fascinerende både i deres design med mønstene og deres sprog - det er i hvert fald hvad jeg synes. Dog var filmen for lang og handlingen plat, but oh well.

Avatar P3080073
Man kan da i hvert fald sige jeg blev inspireret Wink for sådan så jeg ud til Oscar-nomineringerne i Imperial.
Aliv
Aliv

Antal indlæg : 25
Fødselsdag : 20/06/93
Alder : 30
Lokation : København
Tilmeldt d. : 23/11/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ace Ons Apr 28, 2010 3:20 pm

Kredepops - Min far har bestilt den på bluray i den danske udgave.


Aliv - sejt "kostume" til premieren. Var der flere der var malet eller klædt ud ?
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Kredepops Ons Apr 28, 2010 3:46 pm

Dvdcompare.net melder ikke om extra scener i den amerikanske, så gad vide om det ikke er den samme version der udkommer over det hele?
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Gæst Tors Apr 29, 2010 7:27 am

Jo, jeg skal have den, men jeg har ikke undersøgt priser, indhold eller sådan noget endnu... Men jeg skal da have den, om ikke andet så på grund af oberst Quaritch - HAN er for cool (men ogsp MEGET kliche)! Avatar Icon_biggrin

PS: Wauv Aliv, det ser rigtig flot ud!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Jens_Hoppe Tors Apr 29, 2010 4:36 pm

Ser man på amazon.com står længden på (den amerikanske) blu-ray angivet til 162 minutter. Det er det samme som står på den blu-ray man kan købe herhjemme.

Der er en kommentar på amazon.com hvor der står at

1. A special edition likely including 20-40 minutes of additional footage is already being leaked to media for release later THIS YEAR!

Og det er da også rigtigt at denne første blu-ray udgave er helt "bare bones". Så mon ikke der kommer en director's/extended/enhanced/orginal cut udgave på et tidspunkt? Smile

Personligt har jeg lidt den holdning, at en længere film ikke nødvendigvis betyder en bedre film. Jeg har enkelte eksempler på film der decideret blev reddet af et længere director's cut udgave, men endnu flere eksempler hvor jeg egentlig tænkte "ok, jeg kan godt forstå de i første omgang klippede det fra", når jeg så dem.
Jens_Hoppe
Jens_Hoppe

Antal indlæg : 105
Fødselsdag : 10/07/68
Alder : 55
Lokation : Frederiksberg
Tilmeldt d. : 12/08/09

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Ghost Rider Lør Maj 01, 2010 9:45 am

Jeg har heller ikke købt den endnu, men skal da ha den på Blueray på et tidspunkt.

hørte der næste år skulle genudgives en en 3D udgave af den, men den ved jeg dog ikke og jeg vil købe.

Og kostumet ser rigtig godt ud, det må da ha taget en del tid og male alle de mønstre kan jeg forestille mig, men helt klart good work og intiativ, jeg kan godt lide når folk gør lidt mere ud af en bio premiere end bare som sådan, og giver lidt ekstra krydderi til en god oplevelse.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Avatar Empty Sv: Avatar

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum