Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Tintin EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Tintin EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Tintin EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Tintin EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Tintin EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Tintin EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Tintin EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Tintin EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Tintin EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Tintin

4 deltagere

Go down

Tintin Empty Tintin

Indlæg  Just Indy Lør Jul 16, 2011 9:16 pm

Googlede lige Tintin trailers og fandt blandt andet denne som ikke er en trailer til Spielberg filmen, men en trailer i stil med 'Filmheltenes trailer'. Dvs den fanger stemninger fra de forskellige albums. Meget underholdende synes jeg.

https://www.youtube.com/watch?v=z3XcIstW0TA
Just Indy
Just Indy

Antal indlæg : 355
Fødselsdag : 20/06/74
Alder : 49
Lokation : Ishøj
Tilmeldt d. : 02/10/07

Tilbage til toppen Go down

Tintin Empty Sv: Tintin

Indlæg  Bullwhip Tirs Aug 09, 2011 1:29 pm

Super godt arbejde!!! Får helt lyst til at læse alle Tintin igen...
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Tintin Empty Sv: Tintin

Indlæg  Kit Søn Nov 06, 2011 3:54 pm

Syntes vi skal ha lidt gang i diskutionerne igen.... sååå
Hvad syns i om den nye TINTIN film?

Syntes selv rigtig meget om den, jeg sad bare som fortryllet af det FANTASTISKE 3D arbejde.. det har de virkelig klaret godt, og syntes ikke det gjorde noget de havde blandet nogen forskellige afsnit sammen, jeg syntes faktisk det var ret sjovt at man ikke kendte historien uden ad ;P
men har jeg kun set den i 2D så jeg ved ikke om den er god i 3D

personligt savnede jeg dog Tournesol
Kit
Kit

Antal indlæg : 74
Fødselsdag : 11/10/90
Alder : 33
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/06/09

Tilbage til toppen Go down

Tintin Empty Sv: Tintin

Indlæg  Gæst Ons Nov 09, 2011 12:33 am

Jeg var faktisk også helt godt tilfreds. Jeg ved ikke om jeg ville kalde det ægte Tintin. Af flere årsager. Der var måske for meget action til at kalde det Tintin, og så var der nok lidt for lidt politiske/racemæssige stereotyper til at kalde det rigtig Tintin. Herge var en mastodont indenfor stereotypier og gjorde det med charme og et glimt i øjet. De er desværre forsvundet lidt i filmen, og det er faktisk lidt synd. Alligevel fik vi også en gedigen omgang Herge-humor (jeg vil ikke afslører for meget for de der ikke har set den), og et enkelt (og meget prominent) nik til skaberen selv.

Jo, jeg var ganske godt underholdt. Filmen var virkelig flot og der var endda nogle små nik til Indy et enkelt sted - så det varmer jo lidt. Haddock var rigtig godt animeret, men Tintin var, efter min mening lidt blank at se på. Dette skyldes utvivlsomt at han nok er en af de mest enkle tegneseriefigurer nogensinde - et rundt hoved, små sorte øjne og en lille hårtot... Der er ikke så fa'ns meget at arbejde med. Men animationen og baggrundene - alt det, var helt fantastisk.

Hvad der var meget Tintin'sk var historien. Den tilfældige måde det hele starter på, den måde hvorpå tilfælde spiller en stor, stor rolle i hele filmen, det er ultra-Tintinsk.

Jo, det var skam god underholdning. Stemmeskuespillet var godt, der var god action og filmen var rigtig flot og sat godt sammen. Jeg giver den 7,5 ud af 10.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tintin Empty Sv: Tintin

Indlæg  JEEP Lør Mar 03, 2012 11:08 pm

Jeg er overvejende positiv over den nye Tintin film - som film. Som Tintin oplevelse er der for meget Spielberg/Jackson og for lidt Hergé over hele filmen; filmen mangler Hergés helt særlige stereotyp baserede humor, en form for humor som er stærkt misforstået/udskældt i dag - og som givetvis er blevet dømt ude, for at filmen kan "tækkes" et bredere publikum, navnlig i evigt politisk korrekte USA.
Den særlige Hergé humor er blevet erstattet med en - jeg fristes til at sige fortærsket - action baseret slapstick-humor, med mere fokus på visuelle effekter end på personligheder. Det er synd - for I mine øjne er denne humor netop "magien" i Hergés univers. Man kan argumentere for at nogle af Hergés stereotyper, navnlig i hans tidlige værker, er mere end bare grænsende til at være racistiske - men i hans "klassiske" (farvelagte) albums, er der, i mine øjne, intet som ikke ville kunne tåle en filmatisering.

Jeg har det med Tintin som jeg har det med Ringenes Herre; jeg havde gerne set lidt mere af forfatteren skinne igennem - og lidt mindre af instruktøren/producenten. Både den nye Tintin film og Ringenes Herre filmene er glimrende film i sig selv - men, i mine øjne, ikke tro nok mod forelægget. Jeg er nok lidt for meget en "puritaner" til 100% at give mig hen til filmatiseringer af bøger/tegneserier jeg holder af.
At filmen låner fra forskellige albums - og ændrer historien/visse karakteres rolle - er for så vidt fint nok. At filmatisere hvert enkelt album, fra ende til anden, er ikke realistisk - og jeg er heller ikke sikker på at det er alle albumsne som ville egne sig til at blive filmatiseret 1/1, selv de ellers meget tro tegnefilm, har måttet foretage kunstgreb og ændringer for at få handlingen til at glide. Det er ånden fra albumsne jeg savner i filmen, ikke nødvendigvis at den ikke er en 1/1 gengivelse af et eller flere albums.

Teknisk er The Adventures of Tintin glimrende, navnlig er jeg helt vild med overgangene mellem de forskellige scener; ganske enkelt genialt!
Som den puritaner jeg er, havde jeg gerne set at karaktererne var blevet holdt mere i den oprindelige stil - i stedet for at forsøge at gøre dem mere naturalistiske, navnlig designet Tintin er jeg ikke specielt pjattet med.

Lidt trist var det at opleve at filmen udelukkende blev vist på dansk her i Horsens. Da jeg spurgte om den ville blive vist på engelsk i vores lokale biograf, fik jeg underligt blik samt kommentaren "Men, det er jo en børnefilm..!" som svar. Øv!

Alt i alt er The Adventures of Tintin en glimrende - og absolut seværdig - film. Så længe man dog ikke forventer den ultimative "rene" Hergé oplevelse.
Jeg glæder mig til to-eren.


Sidst rettet af JEEP Tirs Mar 06, 2012 11:57 am, rettet 1 gang (Reason for editing : stavehat)
JEEP
JEEP

Antal indlæg : 54
Fødselsdag : 07/05/82
Alder : 41
Lokation : Horsens
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.aarhus-middelalder.dk

Tilbage til toppen Go down

Tintin Empty Sv: Tintin

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum