Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Olsen Banden i 3D EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Olsen Banden i 3D EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Olsen Banden i 3D EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Olsen Banden i 3D EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Olsen Banden i 3D EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Olsen Banden i 3D EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Olsen Banden i 3D EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Olsen Banden i 3D EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Olsen Banden i 3D EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Olsen Banden i 3D

4 deltagere

Go down

Olsen Banden i 3D Empty Olsen Banden i 3D

Indlæg  Ace Lør Maj 08, 2010 10:17 pm

Jeg glæder mig vildt til den kommer. De har virkelig fået mange vigtige detaljer med fra de originale film og stemmerne har de også ramt ret godt synes jeg.
Olsen Banden i 3D 2010-03-25_animation2

Det er Happy Flyfish som er et lille firma fra Viborg der har lavet noget af animationsarbejdet.
Se hele indslaget om animatørernes arbejde med tegnefilmen:
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/olsenbanden-som-tegnefilm

Der er også lavet en lille teaser trailer
https://www.youtube.com/watch?v=x8JzoTFVrbc

Olsen Banden i 3D Olsen1

Første danske film i 3D: Olsen Banden


Nordisk Film producerede den første danske talefilm, den første farvefilm og kommer nu med den første danske 3D film.


Et af dansk films største filmikoner, Olsen-Banden, genopstår nu i animationsfilm – og ikke nok med det: OLSEN-BANDEN PÅ DE BONEDE GULVE bliver den første danske film nogensinde i 3D (skal ses med 3D briller).


Dermed følger Nordisk Film op på sin banebrydende tradition med at være først i Danmark med den nyeste filmteknik. Nordisk Film skabte den første danske talefilm, ”Præsten i Vejlby”, instrueret af George Schéevoigt i 1931, og i 1956 de første farvefilm, ”Kispus”, og den Oscar-nominerede ”Qivitoq”, begge instrueret af Erik Balling. Nu kommer filmselskabet igen på banen som de første – og hvad er mere naturligt end at tage udgangspunkt i Olsen-Banden, der om noget symboliserer styrken i den danske filmtradition.

Olsen Banden i 3D Olsen_banden_640_1

”Det er en stor glæde, at den første danske animationsfilm i 3D netop bliver med vores allesammens Olsen-Banden. Det er Danmarks største filmbrand, der nu bliver ført up-to-date i en hel ny form, men med respekt for filmseriens populære figurer og velkendte humor og samfundssatire. Olsen-Banden fungerer rent faktisk ligesom tegneseriefigurer: de har altid det samme tøj på og om der så sprænger en bombe lige ved siden af dem, kommer de aldrig til skade. De børster bare støvet af sig og fortsætter, hvor de slap. Så det ligger lige til højrebenet at animere dem, og at gøre dem endnu mere levende via 3D”, siger Jan Lehmann direktør i Nordisk Film Biografdistribution.

Stærkt hold bag filmen
Den første danske animationsfilm i 3D produceres naturligvis af de meste erfarne i animationsbranchen. ”Olsen-Banden på de bonede gulve” co-produceres af A. Film med instruktør Jørgen Lerdam i front for projektet. Jørgen har tidligere instrueret film i både Jungledyret Hugo og Peddersen & Findus-serierne, og har desuden haft en finger med i snart sagt samtlige af A. Films succeser.

Manuskriptet leveres af Nikolaj Peyk, manden bag Østkyst Hustlers, der tidligere har skrevet manus til flere store danske komedier, og bl.a. lavede ”Jul På Vesterbro” sammen med Anders Matthesen. Producer er Tomas Radoor fra Nordisk Film, der nyligst har stået bag komedierne ”Oldboys” og den aktuelle ”Parterapi”, men også tidligere producerede Asger Leths prisbelønnede og grænseoverskridende dokumentar ”Ghosts of Cité Soleil”.

Filmens vigtige stemmer leveres særdeles overbevisende af bl.a. Martin Buch (Snobberne) som Egon, Nicolaj Kopernikus som Benny og Esben Pretzman (Drengene Fra Angora) som Kjeld samt en helt og aldeles oplagt Annette Heick som Yvonne.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Aliv Man Maj 10, 2010 12:07 pm

Wow, den havde jeg faktisk ikke set komme. Men det er da et meget interessant initiativ, som jeg vil se frem til at se resultatet på. Jeg er dog spændt på animationens kvalitet, for det var jo også bl.a. A-film der animerede Terkel i Knibe, der ikke vat særlig imponerende lavet - de gør sig bedst i tegnefilm, efter min mening. Smile
Aliv
Aliv

Antal indlæg : 25
Fødselsdag : 20/06/93
Alder : 30
Lokation : København
Tilmeldt d. : 23/11/09

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Gæst Man Maj 10, 2010 10:13 pm

Jeg finder det foruroligende at det er instruktøren bag Peddersen og Findus... Det tyder, i mine øjne, på at der bliver tale om en børnefilm... Børnefilm er ok, men der er bare koncepter der ikke passer ind i børnefilm (nej, jeg var heller ikke fan af Olsen Banden Junior - hverken som film eller julekalender).

Derudover synes jeg faktisk at den (tegne)stil som man finder i Terkel i knibe og i Rejsen til Saturn faktisk ville passe ret godt ind i Olsenbanden - det er ikke helt fint i kanten, men det er Egon, Kjeld og Benny jo heller ikke... Olsen Banden i 3D Icon_biggrin
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Ghost Rider Man Maj 10, 2010 10:15 pm

Hmm, som stor Olsen Banden fan skal jeg helt klart se filmen.

men jeg har også meget store forventninger til den må jeg indrømme. Synes dog stemmen som Yvonne lyder rigtig meget tæt på Kirsten´s stemme som var den orginale Yvonne ifølge teaseren.

Det er da en film jeg holder øje med ihvertfald.
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Ace Ons Maj 12, 2010 11:17 pm

He he, der er lige komme lidt flere teasere som kommer til at køre i Nordisk Film biograferne
http://www.kino.dk/Nyheder/2010/05/Olsen-Banden-virale-klip.aspx
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Morgan Tors Maj 13, 2010 12:57 am

haha, det ser da meget hyggeligt ud. Håber de får beholdt noget af charmen selv i tegnefilm.
Morgan
Morgan

Antal indlæg : 414
Fødselsdag : 27/12/85
Alder : 38
Lokation : Chinese Kunming
Tilmeldt d. : 14/12/08

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Ace Ons Jul 14, 2010 8:30 am

Så kom den første rigtige trailer til filmen, plus en del nye billeder

Se hele herligheden her http://filmz.dk/se-teaser-traileren-til-olsen-banden-paa-de-bonede-gulve

Olsen Banden i 3D 53973-604x863crop0
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Gæst Ons Jul 14, 2010 11:25 am

Det bliver nok alligevel ret sjovt. Yvonne og Benny er i al fald rigtig godt castet!

Ser frem til det!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Ace Fre Okt 08, 2010 7:17 pm

Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Olsen Banden i 3D Empty Sv: Olsen Banden i 3D

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum