Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Indiana Jones 5? EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Indiana Jones 5? EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Indiana Jones 5? EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Indiana Jones 5? EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Indiana Jones 5? EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Indiana Jones 5? EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Indiana Jones 5? EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Indiana Jones 5? EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Indiana Jones 5? EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Indiana Jones 5?

+8
Kredepops
Stigmata
scaramanga
DB5
Indy-K
Bullwhip
Blofeld
Ace
12 deltagere

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Indiana Jones 5? Empty Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tors Jul 24, 2008 7:48 pm

Det er efterhånden længe siden at vi hørte at Indy 4 måske ikke var den sidste. Berlingske Tidende har f.eks. skrevet om det, men det var helt tilbage i maj, siden da har vi ikke hørt noget. Ikke desto mindre har vi jo visse udtalelser at forholde os til. Spielberg der siger at man vil se hvordan det går/gik for IV, førend man tager stilling til det næste skridt, George Lucas der lufter en ide om at LaBeuf skal overtage som "lead-character" og Ford selv der udtalte at "indtil jeg år noget andet at vide, så er jeg Indiana Jones".

Som fan af de fire (ja, ALLE fire) Indiana Jones film, kan jeg jo ikke lade være med at glæde mig over at der er mulighed for at der kommer endnu en. Dog kan man have sine betænkeligheder - bliver det for meget Shia og for lidt Harrison, risikerer vi ikke bare endnu en "dårlig" George Lucas pre/sequelm, når Harrison ikke at blive for gammel, er det så stadig Indy hvis det kun er Shia der er med - osv.

Hvad tænker i andre - bør Spielberg og Lucas lave endnu en Indy, eller skal IV være den sidste?? Kan Shia LaBeuf bære en hovedrolle i en Indy film?? Kan man lave en Indy film med ingen, eller meget lidt, Harrison??

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Tors Jul 24, 2008 11:15 pm

Jeg er helt klart med på Indy V forudsat det er med Harrison Ford under hatten.

Jeg kan også godt leve med en spin-off med Shia bare ikke som arvetager til kostumet. Men en film hvor vi ser nogle af de eventyr Mutt tager på kunne være sjovt, og så gør det jo heller ikke noget hvis man få et glimt af hans far Indy i filmen.

Hvis der skal komme en Indy V, skal de snart se at komme i gang. Går der for lang tid, tror jeg idéen hurtigt dør ud, og hovedpersonerne får kalenderen for fuld med andre jobs. + Harrison bliver jo heller ikke yngre.... who's gonna save you now...JUNIOR !

Ace Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Fre Jul 25, 2008 10:04 am

Et spinoff med Shia er vel ikke noget at kimse af. Jeg kan godt se mulighederne. Dog kunne jeg frygte at man valgte at kalde en film med Shia for "Indiana Jones", og der er kun én Indy - skal den hedde "Indiana Jones" så er det dælen-dytme også nød til at være Harrison der er lead.

Derudover falder mine tanker, med en let nostalgisk gysen på den animerede serie "James Bond Junior". Jeg kan ikke lade være med at frygte at vi kommer til at se et lignende tiltag med Indy - Star Wars har jo allerede fået sin egen animerede serie. På den anden side kunne det være lækkert at få endnu en serie i Indy-stilen (hvis man skulle have glemt det, er den anden selvfølgelig "Young Indiana Jones")

Jeg mener dog at Shia faktisk gjorde det ganske udemærket som Mutt. Han var ret hårdtslående, og temmeligt fiks med et sværd. Kunne man forestille sig at Mutt's "ting" blev et sværd (ligesom Indy's var en pisk). Det geniale ved Mutt er vel, at han indirekte allerede har noget af kostumet - læderjakke og (den forkerte) hat.

Så, jo, der er masser af muligheder i Mutt, men der er så sandelig også stadig muligheder i Harrison.

Fandt lige det her på http://indianajones.wikia.com/wiki/Indiana_Jones_and_the_Kingdom_of_the_Crystal_Skull:

In an April 2005 interview, George Lucas stated the possibility of introducing a younger character in Indiana Jones 4, but not to take over as a main character, but to possibly use in future Indiana Jones films.[53] However, in an interview for the May 2005 issue of Time magazine, he was quoted as saying that he didn't plan to make any more Indiana Jones films after Indiana Jones 4.[54] The introduction of Mutt (Shia LaBeouf) in Kingdom of the Crystal Skull has led to speculation that the character is Indiana's son, and will take over the franchise from Ford.[55] Rumors also circulated that LaBeouf had signed a three film contract with Paramount.[56]

In an interview with IGN, "[Spielberg] indicated that LaBeouf has to make multiple Transformers movies before he can move over and take on the fedora and bullwhip of Indiana Jones."[57] The actor himself said, "Am I into it? Who wouldn't be? I don't think that's reality. It's a fun rumor."[58] In an interview with Vanity Fair, Spielberg was quoted as saying "And in this case George was passionate that this was not the story he wanted to tell at this point in the Indiana Jones saga. ".[59] In an interview with Entertainment Weekly, Lucas was asked if he planned to make any more Indiana Jones films after Kingdom of the Crystal Skull, to which he replied: "That I don't know. We do these one at a time and we do them purely for the fun of it, which means that if we've got too many other things going on — Steve [Spielberg]'s got a couple more movies, he's got Chicago Seven, he's got all this stuff backed up for years — who knows?".[60] In the May 2008 issue of Total Film magazine, Lucas was asked "Is Crystal Skull a full stop or a new beginning, to which he replied "I don't know. There's no motive other than to enjoy ourselves. We'll see what happens..."[61] In an interview with USA Today, Ford voiced his support for a fifth film, with the condition that it didn't take as long to develop as Kingdom of the Crystal Skull.[62]

At the 2008 Cannes Film Festival, Lucas confirmed that he's planning for the next film to focus on Shia LaBeouf's character, with Harrison Ford's role being similar to Sean Connery's role in Last Crusade.[63] In response, Ford said he will continue to play the character if asked, and LaBeouf expected the possibility of a fifth film to be based on public reception of the Mutt character.[64]


Sidst rettet af Emiliussen Fre Jul 25, 2008 2:54 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : Fandt et spændende link...)
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Hmmm....

Indlæg  Blofeld Lør Jul 26, 2008 12:58 am

NEJ TAK!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis der skulle komme en nr. 5, så kan jeg da anbefale at de 2 herrer S.S & G.L tager i biffen og ser den nye The Dark Night ( Batman) , der er tale om fan film og ikke små nuttede plysdyr eller Play station 2 eller 3 rip-off scener. Rolling Eyes .....

Vi venter stadig No !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

E.S.Blofeld sender de varmeste sommer hilsner fra vulkanen
Blofeld
Blofeld

Antal indlæg : 21
Fødselsdag : 29/06/70
Alder : 53
Lokation : Vulkanen/2760
Tilmeldt d. : 31/10/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Lør Jul 26, 2008 9:20 am

Blofeld skrev:NEJ TAK!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis der skulle komme en nr. 5, så kan jeg da anbefale at de 2 herrer S.S & G.L tager i biffen og ser den nye The Dark Night ( Batman) , der er tale om fan film og ikke små nuttede plysdyr eller Play station 2 eller 3 rip-off scener. Rolling Eyes .....

Vi venter stadig No !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

E.S.Blofeld sender de varmeste sommer hilsner fra vulkanen

Javel - jeg er nu uenig, men ok Very Happy

I øvrigt er der flere af scenerne fra den nye film, som optræder i bogserien om Indiana Jones. Blandt andet var der myrer med i "Indiana Jones and the Dance of the Giants", og i "Indiana Jones and the Seven Veils" leder han efter en forsvunden by i amzonas, flygter fra/kæmper med indianere og falder ned af et vandfald - godtnok ikke i et amfibiekøretøj.

Hvad jeg forsøger at sige er, at jeg ikke tror at SS og GL har hugget fra hverken playstation 2 eller 3 spil, snarere fra bøgerne.
Derudover skal man jo nok lede længe efter en actionsekvens som der ikke er nogen der har set/lavet endnu - det er trods alt lavet en hel del film, sådan i det hele taget Very Happy.

Plysdyrene - jeg tror du hentyder til aberne!?!? Hvis du gør, kan jeg kun give dig ret. Jeg var også helt enormt ked af den scene med aberne i Indy IV, men hva, det er én scene ud af mange.

VH
Emiliussen - som skal ind og se Batman i næste uge cheers
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Lør Jul 26, 2008 12:43 pm

Emiliussen skrev:
Plysdyrene - jeg tror du hentyder til aberne!?!? Hvis du gør, kan jeg kun give dig ret. Jeg var også helt enormt ked af den scene med aberne i Indy IV, men hva, det er én scene ud af mange.


Scenen med Mutt Tarzan fik mig til at krumme tæer, men efter at have set filmen igen, kan jeg næsten set bort fra det + det med aberne og præriehundene. Der er stadig en masse fede scener i filmen som er i fin tråd med de forrige film + en masse sci-fi halløj som er hentet fra 50érne. I hvert fald ifølge bogen "the complete making of Indiana Jones".
Bogen kan også varmt anbefales hvis man kun er fan af de 3 første film da der er en masse nyt materiale som ikke tidligere er set.

Meningerne er i den grad forskellige omkring Indy IV KOTCS. I troldspejlets anmeldelse på nettet får den nærmest kniven http://www.dr.dk/dr1/troldspejlet

Respekterer Blofeld's holdning til Indy IV Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Plysdyr

Indlæg  Blofeld Søn Jul 27, 2008 12:35 am

Greetings


Tak for udsagnet Ace " Respekterer Blofeld's holdning til Indy IV Very Happy "

Se "Dark Knight" , der er virkelig tale om en film der tilfredsstiller "fans" og "Pøblen" Laughing , jeg ville da glæde mig til en NY Indy, men jeg indrømmer at jeg VAR VIRKELIG SKUFFET( det er der blevet skrevet om) over Indy 4 og jooooooooooooooooo plysdyr er aberne affraid ..

E.S.Blofeld over and out
Blofeld
Blofeld

Antal indlæg : 21
Fødselsdag : 29/06/70
Alder : 53
Lokation : Vulkanen/2760
Tilmeldt d. : 31/10/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Søn Jul 27, 2008 9:41 am

Ace skrev:
Emiliussen skrev:
Plysdyrene - jeg tror du hentyder til aberne!?!? Hvis du gør, kan jeg kun give dig ret. Jeg var også helt enormt ked af den scene med aberne i Indy IV, men hva, det er én scene ud af mange.


Scenen med Mutt Tarzan fik mig til at krumme tæer, men efter at have set filmen igen, kan jeg næsten set bort fra det + det med aberne og præriehundene. Der er stadig en masse fede scener i filmen som er i fin tråd med de forrige film + en masse sci-fi halløj som er hentet fra 50érne. I hvert fald ifølge bogen "the complete making of Indiana Jones".
Bogen kan også varmt anbefales hvis man kun er fan af de 3 første film da der er en masse nyt materiale som ikke tidligere er set.

Meningerne er i den grad forskellige omkring Indy IV KOTCS. I troldspejlets anmeldelse på nettet får den nærmest kniven http://www.dr.dk/dr1/troldspejlet

Respekterer Blofeld's holdning til Indy IV Very Happy

Jeg må sige at hele sci-fi/1950'er-tingen i første omgang gjorde mig en smule forvirret. For hvad er det egentligt Indy er? Er han rumforsker eller er han arkæolog? Men jeg har nu accepteret at det er sådan det er. Jeg tror at SS og GL har fosøgt at lave en Indiana Jones som "ikke bare var endnu en Raiders", for selvom mange ELSKER Raiders, så kan man kun lave én. Ikke desto mindre tror jeg at det er vigtigt at en eventuel femmer, vender mere tilbage til Raiders. Nu har GL og SS bevæget sig ud på tynd is, nu skal de tilbage til det vi kender.

Amgående de nuttede plysdyr, så tror jeg at vi efterhånden kan konkludere, at de skal droppes, hvis der kommer en film til. På den anden side, vil det jo fjerne noget af Mutt's potentiale, han har jo helt klart et eller andet specielt bånd til dyr, hvilket gør ham til en helt ny typer eventyrer - en mere superhelte-agtig en. Dog må jeg sige at jeg håber på at det bare var SS og GL's måde at hylde Johnny Weismüller (og hele det crew) på.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Man Jul 28, 2008 11:29 am

Jeg synes nu at både GL og SS har gjort det OK mht. at indfri forventningerne da langt de fleste synes godt om Indy IV. Det er trods alt længe siden de sidst har arbejdet med Indy men alligevel er stemningen fra de første film tilstede i den nye. Sure, der er ting der kunne være anderledes, men personlig synes jeg nu at Indy IV er på højde med de øvrige og glæder mig vildt til at den kommer på dvd. Måske får vi endda den i en special edition.

Men klart, den er ikke blevet modtaget så godt som den nye Batman.
Men jeg vil så også sige at oddsene har være slemme ved Indy. Hvordan ville den nye batman f.eks. ikke have blevet hvis det var Tim Burton" instuktøren fra batman 1989" der skulle lave en ny film med Michael Keaton i dag. Så var det sikkert blevet en helt anden film.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Man Jul 28, 2008 9:37 pm

Nyt interview med GL fra d. 27 Juli, Hvis de laver en film mere bliver det altså ikke Indy som hovedrolleindehaver hmm ?. Rolling Eyes

Klik her for at læse hele artiklen. http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/film/article4386319.ece

MORE INDY IF LUCAS CAN COME UP WITH ANOTHER TEAM-APPROVED IDEA
..Indy playing second fiddle in Indy 5?



Indiana Jones 5? Lucas_clone_wars
George Lucas
Photo by Will Lawrence
Times Online published a highly interesting interview with George Lucas today re: the launch of Star Wars: The Clone Wars 3D animated movie on August 15 and the subsequent launch of the Clone Wars TV series on Cartoon Network later this fall.
Lucas' parlance is ripe with biblical metaphors when he muses about the Star Wars phenomenon: the father (filmed adventures, features, animated movie/series and upcoming live-action TV series), the son (the licenced products: games, toys and books) and the holy ghost (bloggers, fans). Lucas has started work on the new live-action, brand new characters Star Wars TV series, which will go into production in 2009.

Lucas also has a thing or two to say about Indiana Jones: he is considering what to do about a fifth installment. First something rather deflating, considering presendence: Quote Lucas: "If I can come up with another idea they (=Steven Spielberg and Harrison Ford) like, we'll do another." (It took nearly two decades the last time around -)

Then Times Online indicates pretty directly - and hardly without approval - that Indiana will play second fiddle if a fifth film is ever made: "the whip-snapping achaeologist remains in high demand, even though his own days as a whippersnapper is behind him (Harrison Ford is two years older than Lucas.)"

Lucas also admits it was a challenge to get Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull together: "Indiana Jones only becomes complicated when you have another two people saying 'I want it this way' and 'I want it that way', whereas, when I first did Jones, I just said, 'We’ll do it this way' — and that was much easier. But now I have to accommodate everybody, because they are all big, successful guys, too, so it’s a little hard on a practical level."

Lucas also delivers the following description of the Jones teamwork with long time friend Steven Spielberg: "Really, with the last one, Steven wasn’t that enthusiastic. I was trying to persuade him. But now Steve is more amenable to doing another one. Yet we still have the issues about the direction we’d like to take. I’m in the future; Steven’s in the past. He’s trying to drag it back to the way they were, I’m trying to push it to a whole different place. So, still we have a sort of tension. This recent one came out of that. It’s kind of a hybrid of our own two ideas, so we’ll see where we are able to take the next one.”
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Bullwhip Ons Jul 30, 2008 2:49 pm

Efter alt at dømme (fra ovenstående udtalelser) er Lucas den der trækker Indy i "den forkerte retning" efter min mening.. Spielberg må forblive min helt, hvis han gerne vil blive ved det gamle, og iøvrigt ikke var vild efter at køre Indy i en ny retning. Efter jeg så Indy 4 igen, må jeg sige at jeg ikke (som andre fans) synes at filmen var spor anderledes anden gang. Jeg synes at det der var noget crap første gang, var ligeså ærgerligt og tåkrummende som første gang... Filmen ændrer sig ikke fra gang til gang - kun publikums vilje til at gå på kompromis, og æde de dumme ting der kan ske i en franchise, vænne sig til dem og acceptere dem, "fordi det ER jo officiel Indy-stil nu".... Kald mig gammeldags, men jeg ser altså hver enkelt film som en selvstændig film, og der er milevidt mellem kvaliteten i fx Raiders og Skull!!!! Jeg er nok ved at være Raiders-purist, og selv Temple of Doom ligner et mesterværk i forhold til Skull... Men kun pga at nostalgien vejer så tungt på de gamle film, dengang man kunne sluge det hele råt...

Hvis de begynder at ændre så drastisk på franchisen, at Mutt bliver en leading character, der (måske) får besøg af farmand, så er jeg stået af, og lukker mig inde med min originale trilogi!

Indtil da vil jeg sætte mig ned og vente på en evt. ny film, og under alle omstændigheder sætte mine forventninger ned til nul.
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Ons Jul 30, 2008 10:04 pm

Jeg kan jo kun give ret i at det er GL der er det store problem, i forhold til at holde filmene så de ligner den første. Jeg er ret sikker på at Spielberg MEGET gerne ville lave endnu en IJ på samme "tape og ståltråd"'s-vis om han gjorde i en første. Sagen er desværre nok bare den, at man i Hollywood mener at publikum er forvente med store og flotte optrin, som har krævet flere mandetimer i CGI end selve optagelserne har gjort.

I forhold til Shia's mulige overtagen af hovedrollen, så er jeg åben for ideer - jeg siger ikke at jeg kommer til at kunne lide det, men jeg ville nok se filmen. Jeg vil nok stadig mene at det ville være en tilsnigelse at kalde det en IJ, hvis Harrison kun var med på samme måde som Connery.

PS: Jeg kan også kun være enig i at Batman med Tim Burton, Michael Keaton og Jack Nicholson, nok var blevet en noget anden film, men muligvis noget der minder mere om den rigtige Dark Knight (En batmantegneserie af Frank Miller).


Sidst rettet af Emiliussen Fre Aug 01, 2008 6:05 pm, rettet 1 gang
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Tors Jul 31, 2008 9:39 am

Indy IV KOTCS er unægtelig noget anderledes end de tre første, så anden gang i biffen førsøgte jeg, at undgå at sammenligne den med de tre første film, og se det som en helt ny film. og hvem ved om 19-20 år vil den blive accepteret af publikum på lige fod med de første 3. "Only time will tell"

Jeg kan huske at jeg i 1989 også følte mig en anelse skuffet da jeg så Last Crusade i biffen. Måske fordi jeg også den gang forventede noget i stil med Raiders, men LC's humor var jo nærmest tegneserieagtig sammenlignet med Raiders og TOD.

Enig I at Lucas er på vej ud i noget snavs i hans forsøg på at revolutionere Indy franchisen. Spielberg er hesten han istedet skulle sætte sine penge på hvis de laver Indy V.

Det kan godt være det handler om at gå på kompromi anden gang man ser Indy, men jeg er dog ikke ked af, at af jeg kan sidde og nyde alle 4 film hver for sig netop pga. deres forskellighed. Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, men jeg tror snarere på at det var de forventning jeg havde gået og bygget op de sidste 19 år der måske er lidt for høje.

Lads os se det i øjnene, fletallet af publikum var vilde med Indy IV så noget må GL og SS jo have gjort rigtigt, eller var biografgængerne's begejstring kun pga. goodwill som de tre første film havde skabt ??

Hvis vi skal holde et summit i September, kan det være vi skal se TOD eller LC eftersom vi ikke helt er enige om at kotcs er en rigtig Indy film cheers
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Indy-K Tors Jul 31, 2008 12:18 pm

Det var godt du havde en stor smiley efter den sidste statement ACE, for der var jeg da lige ved at få kaffen galt i halsen Shocked

KOTCS ER en Indy-film, så hvis vi efterhånden bliver så kæphøje i fanmiljøet, at vi ikke vil "godkende" Lucas' film, så står det altså skidt til.

Hvad enten man bryder sig om det eller ej, så ER det en Indy-film når Lucas siger det. Personligt er jeg vild med KOTCS, og dem der har problemer med den begrunder det tit med en form for ejer-fornemmelser jeg slet ikke kan følge, her tænker jeg især på Club Obi Wan, hvor jeg forlængst har opgivet at deltage i debat.

Sjovt at samme tendenser også har været i Bond-miljøet, hvor alle har deres egen personlige favorit-skuespiller og film. Vi skal da, i Indy-miljøet, glæde os over, at vi indtil videre har haft samme skuespiller, instruktør, producent mm. på de første fire film Very Happy
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tors Jul 31, 2008 2:04 pm

Jeg kan jo kun give Indy-K ret. Jeg tænker på om der ikke har været samme "støj på linien" da man skiftede Bond. Mange har sagt (og gør det stadig) at "der er ikke er nogen der kan være Bond udover Connery" - her kan man så være enig eller uenig. Sagen er i hvert fald den at vi etparogtyve film senere, stadig har store forventninger til de nye.

Selvfølgelig vil jeg også synes at der ikke er nogen rigtig Indy udover Ford. Men sagen er jo den at der, på nuværende tidspunkt, allerede har været flere skuespillere (udover Ford) som har været Indy - Corey Carrier, Sean Patrick Flanery, George Hall og River Phoenix. Ja, givet, de har været Indy i forskellige perioder af hans liv, hvilket har kunnet redegøre for det skiftende udseende. Min pointe er bare den, at det ikke er noget nyt for franchiset at lade en anden end Ford udfylde rollen. Dog lader det jo til at det ikke er en ny skuespiller GL har i posen. Derimod tegner det til at vi skal følge Indy's søn. En udemærket idé faktisk. Så undgår vi også at skulle caste en ny Indy - men hvad med ham her Laughing .

Men ja, det er vel en form for ejerfornemmelse (eller en ide om at "vi ved bedre"), når man ikke vil acceptere KOTCS som en "rigtig" Indy-film. På den anden sige synes jeg nok det er legalt at mene, at KOTCS nok kan mangle noget i forhold til de gamle - ikke dermed sagt at JEG mener det, jeg er (som sagt) fan af alle fire film.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Tors Jul 31, 2008 4:11 pm

Indy-K skrev:Det var godt du havde en stor smiley efter den sidste statement ACE, for der var jeg da lige ved at få kaffen galt i halsen Shocked

KOTCS ER en Indy-film, så hvis vi efterhånden bliver så kæphøje i fanmiljøet, at vi ikke vil "godkende" Lucas' film, så står det altså skidt til.

Hvad enten man bryder sig om det eller ej, så ER det en Indy-film når Lucas siger det. Personligt er jeg vild med KOTCS, og dem der har problemer med den begrunder det tit med en form for ejer-fornemmelser jeg slet ikke kan følge, her tænker jeg især på Club Obi Wan, hvor jeg forlængst har opgivet at deltage i debat.

Sjovt at samme tendenser også har været i Bond-miljøet, hvor alle har deres egen personlige favorit-skuespiller og film. Vi skal da, i Indy-miljøet, glæde os over, at vi indtil videre har haft samme skuespiller, instruktør, producent mm. på de første fire film Very Happy

He he, jeg ved jo godt hvilken side du er på Kent, jeg elsker jo også KOTCS (face it Jan, you're a sucker for comedy action )

Det jeg prøvede at sige var, at det ikke behøver være som i Club Obi Wan. Her er der plads til alles holdninger.
Det er ikke nødvendigt for nogen at forsvarre hvorfor man ikke kan lide KOTCS ligesom man bestemt heller ikke skal forsvarre hvorfor man elsker filmen, men har man lyst til at deltage i en rask debat er det selvfølgelig tilladt. Twisted Evil Husk nu ingen personangreb som i COW så ender det galt. affraid
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Fre Aug 01, 2008 8:51 am

Fandt endnu en artikel der siger, at Speilberg ikke afviser at lave endnu en Indy:

http://vip-dyn.tv2.dk/article.php/id-11747574.html

Det er vidst alle de vigtigste personer i og omkring filmene der, efterhånden, har sagt at de vil/har lyst til/ikke har noget imod at lave endnu en film.

Desuden fandt je denne "artikel" som har et interview med GL: http://www.indianajones5.org/ Er dog ret sikker på at det er fup Laughing.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Fre Aug 01, 2008 9:49 am

Emiliussen skrev:Desuden fandt je denne "artikel" som har et interview med GL: http://www.indianajones5.org/ Er dog ret sikker på at det er fup Laughing.

Det skulle også undre mig meget, hvis GL på forhånd har afsløret hele plottet i et enkelt interview inden de overhovedet er begyndt at optage filmen. Rolling Eyes Mon ikke det er fup.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Fre Aug 01, 2008 5:55 pm

Fandt lige denne udtalelse fra Shia på geeksofdoom.com, omkring at lave endnu en film:

“I know Harrison would love to,” LaBeouf countered, smiling. “I know that Harrison, when he’s 80, will still be jacked. Is there going to be an 80-year-old Indiana Jones? No one can say never.”

Spotter man en reference til "Never say never agian"? I do think so!

Fandt desuden denne relevante, og noget nyere (28. juli 2008) artikel på http://www.mania.com/lucas-updates-indiana-jones-5_article_86539.html:

What with the massive box office performance that Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull has brought to Paramount and Lucasfilm, we're going to frequently hear of questions of a fifth installment being thrown to George Lucas, Steven Spielberg and Harrison Ford. The latest example is from The Sunday Times posing that very question to George Lucas. Apparently, Spielberg is more open to a fifth installment then he was initially for the fourth take of the adventurer.

"We were hoping for box-office figures like that, which is, ultimately, with inflation, what the others have done, within 10%," Lucas explains. "So, we squeaked up there. Really, though, it was a challenge getting the story together and getting everybody to agree on it. Indiana Jones only becomes complicated when you have another two people saying 'I want it this way' and 'I want it that way', whereas, when I first did Jones, I just said, 'We'll do it this way' — and that was much easier. But now I have to accommodate everybody, because they are all big, successful guys, too, so it's a little hard on a practical level.

"If I can come up with another idea that they like, we'll do another. Really, with the last one, Steven wasn't that enthusiastic. I was trying to persuade him. But now Steve is more amenable to doing another one. Yet we still have the issues about the direction we'd like to take. I'm in the future; Steven's in the past. He's trying to drag it back to the way they were, I'm trying to push it to a whole different place. So, still we have a sort of tension. This recent one came out of that. It's kind of a hybrid of our own two ideas, so we'll see where we are able to take the next one."


Click the link above to read more of the interview. Indy IV is the highest worldwide performer of 2008. Since opening on Memorial Day, the film has grossed $743.7 million worldwide, $313.6 million of that being domestic numbers.
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Tors Aug 07, 2008 8:00 am

Ahh, det ser ud til at George Lucas endelig har fundet ud af at en Indy V er et "No GO" uden Indy som hovedperson.

Og hvis man skal tro ham i det seneste interview med MTV så er de allerede godt i gang med at finde et passende objekte til Indy V cheers, måske bliver det filmen alle har ventet på. Jeg er i hvert fald glad hvis vi får endnu en film.

Jeg er også glad for han selv har indset at Tarzan-scenen var en "NUKE THE FRIDGE" for nu at bruge et udtryk han selv har været med til at skabe :-)


EXCLUSIVE: ‘Indiana Jones 5’ Won’t Center on Shia LaBeouf, Insists George Lucas


Published by Shawn Adler on Tuesday, August 5, 2008 at 2:42 pm.

Indiana Jones 5? 140x105
This past May, two weeks before “Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull” opened worldwide, George Lucas told reporters at the Cannes Film Festival that he already had an idea for a possible “Indiana Jones V,” and that it centered not on Dr. Henry Jones, but on his son, Mutt Williams (Shia LaBeouf).

Three knife-flipping, tree-swinging, accident having months later and that idea? It’s kind of, well, “Nuked the Fridge,” Lucas told MTV News.

Asked whether he still considered Mutt Williams a strong enough character to drive an “Indiana Jones” film, Lucas was adamant that Indy just isn’t Indy without Indy. Or, to put it another way: No.

“Indiana Jones is Indiana Jones. Harrison Ford IS Indiana Jones,” Lucas said, dismissively adding about a character he helped create that, “If it was Mutt Williams it would be ‘Mutt Williams and the Search for Elvis’ or something.”

It’s unclear what changed Lucas’s mind about the character, or whether he would necessarily return at all – even in a sidekick capacity. That said, “The Search for Elvis” is hilarious.

Of course, talk of an eventual “Indiana Jones V” is something of a giant hypothetical anyway, even as Lucas continued to stroke the fire of anticipation at his Big Rock Ranch near San Francisco, insisting that work IS being done to find a suitable object for another installment.

“We ARE looking for something for him to go after,” Lucas said. “They are very hard to find. It’s like archeology. It takes a huge amount of research to come up with something that will fit.”

So let’s give Lucas some ideas. The Fountain of Youth? The Rod of Moses? The Quest for Atlantis? What would you like to see Indy search for in a Part V? And would you want Mutt Williams to be a part of that journey?
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tors Aug 07, 2008 8:57 am

Det er jo alt sammen gode nyheder. Tror at den kære GL har fulgt lidt med i diverse blogs og fora, siden han pludselig skifter mening.

Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor det er så svært at finde et artefakt, som passer ind i filmene. Jo, givet, det skal være noget der ikke er fundet, noget mytisk og gerne noget der måske/måske ikke er magisk. I øvrigt er der vel, teknisk set, ikke noget der forhindre GL i bare at opdigte et artefakt - et der LYDER eller SER UD SOM OM at det faktisk eksisterer. Selvfølgelig er der et problem med kontinuiteten i franchiset. Dem der har set Young Indy serien, og læst bøgerne om ham, vil vide at der efterhånden ikke er ret meget han ikke har set på - lige fra Stonehenge til Enhjørninge-horn. Poinen er, at det ikke nytter noget at lade en aldrende Indy jagte et artefakt han allerede har fundet een gang.

Det eneste vi nu kan håbe på, er at der ikke går 19 år førend den næste kommer på banen. Indy som 80-årig - I think not....
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Lør Okt 04, 2008 10:50 pm

Som selvbestaltet rygtesmed, vil jeg her brige dugfriske nyheder fra theraider.net:

Like music to the ears... the Man himself has confirmed that his longtime friend and collaborator, the plaid one, the Creator, the guy with more money than Jabba the Hutt, George Lucas is hard at work crafting a fifth adventure for the intrepid archaeologist! Ford said that he isn't keen on an animated Indiana Jones adventure but rather doing a live action movie.
From Corn Flakes to cartoons this article has it all, so lets look at the article from the Los Angeles Times and see what Ford said about Indy's next big screen epic:

Harrison Ford said Friday that momentum is building for a fifth movie in the "Indiana Jones" franchise and that George Lucas is already cooking up a suitable plot for a heroic senior citizen with a penchant for whips and fedoras.
"It's crazy but great," the 66-year-old Ford said. "George is in think mode right now."
Now, though, the latest success and the fact that the franchise's old machinery was revived has Ford thinking a fifth movie is not only a viable idea, but an attractive one.

"It's automatic, really, we did well with the last one and with that having done well and been a positive experience, it's not surprising that some people want to do it again," Ford said.

I asked Ford who specifically is stirring up the idea of another revival, whether it was Lucas, Spielberg or the star himself? "Really, it comes from the ethos, from the ether. It's natural. It's a way of nature, of course, success breed opportunities ... also we don't stay as closely in contact as have in the last year, that's part of it."

Ford said, though, he would not be game to making an animated "Indiana Jones" film, a notion that became at least a possible option after Lucas took his "Star Wars" theatrical saga into the computer-generated realm with "The Clone Wars" this summer.

"I'm not philosophically against doing animation roles but not for Indiana Jones," Ford said. "I'd hate to see it reduced in any way from the movies that we have done and the way we have done them."

Read the full article at Los Angeles Times and starting dusting off the fedoras boys and girls because there is till some mileage left in this Ford model!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  DB5 Søn Okt 05, 2008 11:16 am

Blir Indy ikke lidt ødelagt i al den forsættelse?? Jeg mener, hvis vi kigger på Bond (Ok forskellige spiller Bond, men se bort fra det) og Indy, så synes jeg at det vil være synd at lave alt for mange Indy' forsættelser, hvorfor? Simpelt fordi de ikke kan overgå de go' gamle første Indy film (hvis de kunne, ville det så ikke være sket for længst??)

Og når man kigger på forsættelser i film i det hele taget, blir de jo næsten ødelagt af 2'eren, 3'eren... Jeg ville elske at se en ny Indy film, men ikke bare for at se ham igen for enhver pris.

Synes det kunne være mere fedt at, se de gamle Indy film i biffen igen (jeg fik aldrig set de gamle i biffen Sad og det må have været en super oplevelse at se dem på det store lærred)

Hvad ville i sige til se de gamle Indy i biffen???
DB5
DB5

Antal indlæg : 196
Fødselsdag : 19/12/74
Alder : 49
Lokation : Virum
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.myspace.com/deetsmac

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Bullwhip Søn Okt 05, 2008 5:02 pm

For et par år siden viste Cinemaxx alle tre gamle Indyfilm i rap, på en enkelt dag. Jeg kunne desværre kun nå Raiders, men det var ok, da jeg så Temple og Crusade på det store lærred i forrige årtusinde. Wink Men det var alle tiders at opleve Raiders første gang på lærredet - en masse små detaljer man ikke kan opleve på en dvd, selvom kopien vi så var en urestaureret original - ridset og støvet.

Mht en evt Indy 5, så har jeg bestemt ikke behov for at se den realiseret. Jeg har mistet troen på at "de" kan komme op på hesten igen (den hest JEG kan li'!). En Indy 5 vil sandsynligvis betyde "more of the same" (i stil med Skull), og det er ikke godt nok efter min mening. (Ford sagde vist et sted at "we did well with Crystal Skull" - hvilket skræmmer mig - medmindre det han mener er "vi tjente gode penge"!). At de aldrig kan slå Raiders er et faktum (i min verden), og hvis de heller ikke engang kan toppe Temple og Crusade (hvilket jeg tvivler på), så er Indyfilmene på en nedadgående kurve, hvilket betyder en udvandet og svag franchise. Det kan ødelægge hele essensen af Indiana Jones - for mig. Allerede nu overvejer jeg kun at kalde mig "Raiders-fan", fremfor Indiana Jones fan - pga den nye. Fuldstændig ligesom jeg ikke mere kan skrive under på at jeg er Star Wars fan - jeg er kun fan af den oprindelige SW-trilogi - punktum. Bondfilmene derimod finder altid tilbage til en form der holder, efter de svage Bondfilm der trods alt dukker op ind imellem...

Med håbet om at Lucas vil droppe de værste over-the-top-fjollerier, så vil jeg naturligvis se frem til en evt 5'er, og satse på at mine gammel-brokkehoved-fan-holdninger bliver gjort til skamme.
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  scaramanga Søn Okt 05, 2008 7:09 pm

I en evt 5er bliver han vel denne gang bortført af UFOerne og møder Fox Mulders søster...just joking Wink
scaramanga
scaramanga

Antal indlæg : 144
Lokation : phuket
Tilmeldt d. : 26/10/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum