Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Superhelte, Hvem er hvem? EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Superhelte, Hvem er hvem? EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Superhelte, Hvem er hvem?

2 deltagere

Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Bullwhip Tors Okt 04, 2007 3:50 pm

Hvordan finder man ud af hvilke superhelte der kommer fra hvilket firma? Os der ikke kender rettighedshaverne på fingrene ved jo ikke hvor vi skal skrive om hvem?

Og hvor diskuterer man historien om Batman VS Spiderman?! For de er da fra hhv DC og Marvel, ikke?

Vi bevæger os jo ind i tegneseriernes verden her... Betyder det noget når vi snakker film-superhelte?! Neutral

Bullwhipdk
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Gæst Tors Okt 04, 2007 8:50 pm

Jeg havde tænkt mig at remse dem op der er i hver deres univers, skal lige finde ud af med Ace hvordan vi bedst kan gøre det om det skal være en subtekst eller om jeg skal skrive det ind som ren tekst som nu her...

Hvis man tager den rene tegneserie op og vil tale om den, og at vores helte bevæger sig ud i et parallel univers hvor de mødes (hvad der sker meget meget sjællent) er det op til den enkelte hvor man har lyst til skrive fra... De eksempler jeg tog op med Superman vs Spider-Man og Batman vs Hulk var tegnet af tegnere fra DC og ville, hvis det var mig der skulle skrive om dem ville det være i DC forum...

Og både og med at vi bevæger os ind i tegneseriens verden, for den skal helt sikkert diskuteres her. Men det er da også i høj grad her Filmens superhelte kommer under kærlig hånd, så som når f.eks den nye Batman film "The Dark Knight" får premiere næste år den 18. juli, vil det være i DC vi skriver løs og skulle man finde ud af at man havde tænkt sig at lave en ny X-Men der skulle være noget bedre end X-Men III ville det ske i Marvel OSV osv... Men som jeg var inde på før, jeg skal nok lave en liste om hvor de enkelte høre hjemme. Ellers kan man også, når man selv ser filmen se det, der bliver reklameret rigeligt både i starten og slutningen om det er fra DC eller Marvel, skulle man være i tvivl.

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Bullwhip Tors Okt 04, 2007 10:21 pm

Jeg holder stadig på (ligesom Satipo nævner andetsteds) at vi skal nøjes med ét forum for superhelte. Vi er jo FILM-heltenes Klub, og det er primært oplevelserne i biograf-salen der bør kickstarte diskussionerne her (efter min mening). Og så er det for mig hip som hap hvor de kommer fra... Ligesom at vi sagtens kan have Die Hard, Jason Bourne og Tomb Raider under samme tag ("Andre Helte"), og køre forskellige tråde om hver helt, uden at skele til hvilket produktionsselskab de kommer fra... Nu har superheltene som genre fået sin helt egen bås, mon ikke de kan enes og stå side om side i vores diskussioner?

Jeg synes i hvert fald at det bliver lidt for omstændigt at der skal en manual til (liste over heltene på hvert forlag), før man kan joine en diskussion eller nævne et superheltenavn uden at dumme sig...

I princippet kan man vel også forestille sig at der kom en ny superhelt(-film) som hverken var fra DC eller Marvel! Hvor skulle man så putte den ind?!

Bullwhipdk
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Ace Tors Okt 04, 2007 10:26 pm

Personlig er jeg nok også mest til, at vi nøjes med et superhelteforum med alle superhelte under samme tag. Hvad siger du Chleve til at afgøre det ?
Vi kan stadig godt lave en lille bekendtgørelse i forumet der fortæller om hvordan det hænger samme med DC og Marvel som jeg fortalte om i den meddelelse jeg sendte.


Sidst rettet af Fre Okt 05, 2007 8:00 am, rettet 1 gang
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Gæst Fre Okt 05, 2007 12:59 am

Jo, egentlig kan vi godt det... Altså slå dem sammen for nemhedens skyld (fra jeres side). Smile

For jeg tager det som et udtryk for at i ikke helt forstår og er inde superheltenes univers (med det jeg læser) men at der er en forskel. Jeg havde bare en formodning om at det kunne være sjovt at give jer den mulighed at lære forskellighederne at kende om de to universer som fylder ca 90-95 % af det vi ser i biografen og at det ikke er et stort samsurium af superhelte, men at der noget struktur og noget historie bag . Men det kræver også at man har lyst og at man ikke føler at det er for besværligt.

Jeg ved bare får vi flere ind i forumet der har den samme, ja, lad os bare sige passion Very Happy vil man nok syntes det er federe med en opdelning.

Men jo, jeg er godt klar over at det er et meget stort emne og det kan godt virke overskueligt, at det ikke bare kan koges ned til en helt som Indiana eller Bond men at der er enda rigtig mange og derfor også syntes at de som det mindste skal have deres eget forum her i Filmheltenes Klub.

Og jo der er andre superhelte de sidste år der har været på film der ikke er tilknyttet hverken DC eller Marvel, dem jeg lige kan komme i tanke om er Spawn (IC) og Hell Boy (DHC) fra henholdsvis 1997 og 2004

Yours Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Bullwhip Fre Okt 05, 2007 1:30 am

Jeg forstår at der er en forskel, men jeg kender ikke til forskellen endnu. Jeg vil gerne lære forskellene at kende (selvom jeg gætter på at det handler mere om tegneserier end om film?!), men nu taler vi jo om at opbygge forummet bedst muligt. Jeg kan stadig ikke se at det blivere nemmere at forstå ved at skulle diskutere forskelle mellem to ting - i to forskellige fora... Kan man ikke lære om - og snakke om - forskellige superhelte i ét forum om superhelte?!

Det er muligt jeg bliver klogere med tiden... Jeg har sagt mit, og vil overlade beslutningerne til redaktør Kal-El. Må bare leve med at være forvirret indtil hammeren falder...


KH
Bullshitdk confused
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Gæst Lør Okt 06, 2007 2:04 pm

Jeg har efter flere hvileløse nætter Suspect kommet frem til den løsning som i nu ser under forumet "Superhelte". Nemlig en opdelning som jeg havde tænkt mig fra første færd.
Jeg har så under hver emne kommet med en kort bekendgørelse for at vise hvem der høre til hvor...

Hvorfor så nu det...?

Som jeg har været inde på før er jeg godt klar over at det er et meget stort emne og det kan godt virke overskueligt, men jeg syntes at vi skal prøve at give det en chance med den opdelning, så er jeg overbevist om at det nok skal komme til at køre, og syntes i det kan virke besværligt må i huske på at hvis i bruger en minimum af enegi på at sætte jer lidt ind i det, vil der ingen problemer blive med at finde rundt.

Så ligger der også det i det at jeg godt kunne tænke mig at vise jer et lidt mere dybere kendskab i Universerne (se mit svar fra før) og skulle der være bare det mindste spørgsmål,... skriv.

Jeg er godt klar over at det kan være svært at se hvad jeg havde forestillet mig når det endnu ikke er prøvet og jeg har vist på siden hvad det er jeg mener, men prøv det, er min opfordring til jer. Smile

Skulle i stå i den situation at i ikke ved hvor i skal skrive (Det kunne være jeg ikke har fået nævnt Superhelten) skriv endelig til mig og jeg vil svare tilbage så hurtigt som muligt. Wink Det skulle også være hvis i står med en superhelt jeg ikke har nævnt i forumet.

Yours Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Superhelte, Hvem er hvem? Empty Sv: Superhelte, Hvem er hvem?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum