Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Indy-4-jakke-tråden... EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Indy-4-jakke-tråden... EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Indy-4-jakke-tråden... EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Indy-4-jakke-tråden... EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Indy-4-jakke-tråden...

+2
Ace
Indy-K
6 deltagere

Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Tirs Jan 08, 2008 11:46 pm

Jeg aner ikke mine levende råd... Jeg er blevet bidt - bidt af det look, og den filosofi, der ligger bag læderjakken i KOTCS...

Jakken har ALTID været mit favorit Indy gear, og jeg har vist ejet en del "close-enoughs" siden 1981.

Kort sagt synes jeg simpelthen den ser godt ud. Og når man så samtidig læser, at den denne gang ikke bare "ser ud som" men også "skal være som" det man forbindre med Indy's livstil, ja så ledes tankerne automatisk hen på den fantasilitrillion gange vi har siddet i COW's gemakker og diskuteret, hvorvidt Indy-jakken skal være screen-accurate eller om den skal KUNNE det den ser ud som. Altså være bund-solid og sej som manden der bærer den.

Ok, hvis vi nu samler vores viden om dyret her i tråden, så kan man jo altid vende tilbage.

Et par mulige facts: Den er lavet af cowhide. Den er tænkt som en virkelig solid jakke. Den er fremstillet af Tony Nowak. Den vil angiveligt blive rævedyr - i nabolaget af 1000 USD, og det er altså før forsendelse og importmoms.

Hvad kan vi gøre ved det? Nogen der kender nogen? Og hvad synes I andre så om den?

Indy-4-jakke-tråden... Lamb_cow

Mig i min Wested lamb til venstre. Den SER tough ud, men tro mig - den er let som en sommerbrise... Til højre den nye jakke siddende på the man...
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Ons Jan 09, 2008 9:10 am

Hej Kent
Har du set billederne af Marc's Horsehide jakke på Indygear.com. Den ser også ret godt ud.
Peter B. som lavede prototype-jakken til KOTCS brugte "horsehide" hvilket er det stærkeste materiale du kan få jakken i. Tony Nowak valgte åbenbart at bruge COW-hide hvilket også er temmelig stærkt, men det var måske en idé at overveje en ny jakke fra Peter B. da hans priser er meget lavere en Tony's.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Ons Jan 09, 2008 12:11 pm

Hej Ace,

- Ja, jeg har set Marcs jakke og talt med ham og indledt kontakten med Peter B. Cool

Men jeg tror godt du kender fornemmelsen, at det ville være fedt at have "the real thing", altså Tony's. Spørgsmålet er, om Tony vælger at lave en mere standardiseret jakke til fans. Husk Spielberg's ord: "Denne film laver vi for fans'ne...."
Det ville næsten være synd for os, hvis dte betød en jakke til 4 x Westeds pris, uanset hvor god den end måtte være. Du har helt ret i, at Wested - stadig - er en god jakke til en fornuftig pris, men selv Peter har jo gradueret priserne lidt, alt efter om vi vil have dem skræddersyet eller bare "off the rack".

Man kunne håbe, at Tony gjorde det samme, så man fik en god jakke, men ikke nødvendigvis syet efter mål, til en acceptabel pris.

Jeg har smidt følere ud til højre og venstre (Marc, Patterson m.fl) for at finde ud af, om der dog ikke kan blive opsnappet nogle rigtige samples fra selve produktionen - både fra jakke, skjorte, bælte osv., så selvom det bliver lavet "in house" er muligt at få lavet gode kopier senere. Det er selvfølgelig ønsketænkning, men tænk på den trillion tråde der har været på COW i tidens løb om stof-kvaliteten af de "gamle" kostumer. Nogen MÅ kunne sikre disse klenodier denne gang. "They belong in a museum..."
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Bullwhip Ons Jan 09, 2008 7:21 pm

Indy-K skrev:
Indy-4-jakke-tråden... Lamb_cow

Mig i min Wested lamb til venstre. Den SER tough ud, men tro mig - den er let som en sommerbrise... Til højre den nye jakke siddende på the man...

Undskyld, Indy-K, du kender vist ikke forskel på højre og venstre... Det er da helt tydeligt Harrison Ford i jakken til venstre, og så må det jo være dig til højre... Meeen der ER nu også svært at se forskellen... Det må jeg gi' dig! Wink
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Ons Jan 09, 2008 8:55 pm

Bullwhipdk
Undskyld, Indy-K, du kender vist ikke forskel på højre og venstre... Det er da helt tydeligt Harrison Ford i jakken til venstre, og så må det jo være dig til højre... Meeen der ER nu også svært at se forskellen... Det må jeg gi' dig! Wink

Enig, det er helt klart Harrison i jakken til venstre. "Well..they don't come any closer than that !"

Ace


Sidst rettet af Ons Jan 09, 2008 10:57 pm, rettet i alt 3 gange
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Ons Jan 09, 2008 9:58 pm

...Damn! You caught me cheating guys... Det forklarer også, hvorfor den dumme strap sidder udenpå jakken. Det gik simpelthen så hurtigt, og Spielberg stod og råbte og, og,og...
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  K on the Run Man Jan 21, 2008 12:25 am

Jeg syn's som dem der er flest a'

-K
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  K on the Run Man Jan 21, 2008 12:26 am

....eller hvad syn's i?
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Man Jan 21, 2008 10:26 am

K on the Run skrev:Jeg syn's som dem der er flest a'

-K

...Hvem er der da flest af?...

Nåmen altså, nu har jeg korresponderet med en Canadier som også forsøger at holde sig tæt ved arnestedet for den nye jakke, og der er ikke noget nyt. Det offentlige "rygte" er, at Tony, sammen med højtstående COW-medlemmer (?!) i øjeblikket forsøger at finde en passende pris for jakken, når den kommer til salg. Det er angiveligt en balance at få Tony's normalt høje standard kombineret med, hvad der er salg i. Hvis han tager 1000 USD pr. stk. vil han ganske givet ikke sælge så mange som hvis de koster 500 USD. Men spørgsmålet er jo, hvordan han har lyst til at drive forretningen.
Vi fans er også nødt til at se i øjnene, at vores hobby ikke nødvendigvis er det vigtigste i producenternes liv... Very Happy

Jeg har også selv smidt et par mails afsted til Tony. Dels for at fedte mig ind (Who dares wins...) og dels for at forhøre mig om muligheden for at få fat i et par læder-samples fra den faktiske produktion til KOTCS. Man har jo ikke så meget at tabe, og det er nu eller aldrig hvis vi skal have fat i fakta om de ting vi alligevel diskuterer (igen) om 20 år. "They belong in a museum..."
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Man Jan 21, 2008 10:58 am

Indy-K skrev:Det offentlige "rygte" er, at Tony, sammen med højtstående COW-medlemmer (?!) i øjeblikket forsøger at finde en passende pris for jakken, når den kommer til salg. Det er angiveligt en balance at få Tony's normalt høje standard kombineret med, hvad der er salg i. Hvis han tager 1000 USD pr. stk. vil han ganske givet ikke sælge så mange som hvis de koster 500 USD. Men spørgsmålet er jo, hvordan han har lyst til at drive forretningen.
Vi fans er også nødt til at se i øjnene, at vores hobby ikke nødvendigvis er det vigtigste i producenternes liv... Very Happy

Det skulle vel aldrig være Patterson ?
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Man Jan 21, 2008 11:37 am

Ace skrev:

Det skulle vel aldrig være Patterson ?

Hvorfor tror du der var både udråbstegn og spørgsmålstegn? Wink

Man kan mene om det, hvad man vil. Og det gør jeg så sandeligt personligt også, men vi er vist for længt væk fra begivenhederne til at kunne gøre andet end at krydse fingre og håbe det ender med en god løsning for os alle.
Lad os i mellemtiden glæde os over, at vi har Peter Botwright og Wested i nabolaget, og ikke mindst de priser og den kvalitet han kan levere.
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Fre Apr 04, 2008 12:34 pm

Så fik jeg min novapella jakke fra Peter Botwright, og hvad kan jeg sige? HOLD DA MAGLE!!!!

Det er ren Crystal Skull, og den er bare så lækker, lige ud af posen. Jeg ved godt, at jakken ikke er faldet i alles smag på cow. Men helt ærligt altså? Den jakke er jo det jeg har ledt efter siden 1981! Den har looket, den er dejlig fed i det, ikke noget fimset lam her. Den virker både "durable" og seriøs - somom den var skabt til en virkelig Indy.

Sammen med min nye CS-fedora fra Steve tror jeg nok far her blir mest screenaccurate til premieren - jeg har jo også maven og de grå skægstubbe Very Happy

Indy-4-jakke-tråden... Novapella_02

Hatten er ikke CS'en (den ligger stadig i æsken og venter på en foto-session...). Det er derimod min gamle rabbit fra Steve som nu har fået en total make-over af Marc. Det er den ultimativt lækreste "Streets of Cairo"-fedora jeg har set - komplet med "Fullers earth".
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Fre Apr 04, 2008 1:31 pm

cheers Ser dælme godt..
Jakken er fed, jeg kan godt lide det pre-distressed look den har.
Glæder mig til at CS hatten.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Gæst Tors Aug 07, 2008 5:27 pm

Er den "made to measure" eller er den "of the rack"?

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Fre Aug 08, 2008 12:57 pm

Jeg er, heldigvis, en "off the rack"-type og passer uden videre Peters str. 42, så jakken er lige derudaf. Bortset fra personlige tilføjelser; cotton-for og en ekstra inderlomme i højre side.
At jeg så har en "extended of the rack"-mave er noget jeg arbejder på :-)

PS: Godt du mindede mig om, at det er tid for at få lavet et nyt foto, med CS-hatten...
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Gæst Tirs Aug 12, 2008 5:37 pm

Da Wested Leather Co. ikke ummiddelbart synes at være særligt behjælpelig med hverken størrelser eller lædertype (heller ikke selvom jeg har mailet dem flere gange), må jeg nu vende mig mod forummet og spørge:

Oh, I alvidende forum, oplys mig i min søgen og svar på mine ydmyge spørgsmål:

1. Har jeg ret når jeg antager at det ville være mest SA at købe en Raiders jakke i lammeskind, men at den mest holdbare type læder er hestehud?

2. Kan jeg oversætte min størrelse 50 (dansk) direkte til engelske mål?

3. Er det nødvendigt at få en "made to measure" hvis man ikke har ekstra lange arme eller lignende?

Håber i vil være mig behjælpelige, hvis i kan/gider så jeg kan få jakken bestilt. "Must.... have..... jacket...." citat: Emiliussen med mælkehvide øjne og en svagt grønlig hud...

MVH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Ons Aug 13, 2008 8:13 am

Wested er nogle gange lidt svære at få fat i pr. mail, da de ikke er en standard butik der udelukkende sælger off the rack tøj, men derimod sælger meget special fremstillet tøj til filmindustrien og skøre fans som os. Det nemmeste er at ringe direkte til Peter eller Gemma hos Wested.

1. Ja, en SA Raiders jakke er lammeskind, men mest holdbar er hestehud.

2. Det vil jeg mene. Ellers prøv at ringe til Wested

3. Næh, jeg har haft 2 off the rack jakker som jeg har været udemærket tilfreds med.

Siger Ace, nu med alvorligt fuldskæg. Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Gæst Ons Aug 13, 2008 10:57 am

Totalt tak for hjælpen. Jeg har undersøgt nærmere ang. størrelser og har fundet et skema, som ummidelbart lader mig forstå at man ikke kan overfører en dansk størrelse 50 direkte til enngelsk størrelse. Derudover tager Wested sig ekstra betalt for at sende en størrelse 50, hvilket for mig for det til at se ud som om en størrelse 50 (på engelsk) er en "ekstra stor" eller sådan noget...

Har mailet Wested bare for at være sikker - vender tilbage med svaret.

Tak for hjælpen.
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Indy-K Ons Aug 13, 2008 3:04 pm

Emiliussen, jeg vil da foreslå, at du får prøvet en jakke her i DK inden du bestiller, hvis du har mulighed for det. Nu er det jo godt nok et par numre større end mig, men sådan som vi er fordelt geografisk er der måske en mulighed? Men ellers er der, som sagt, ikke meget andet at gøre end at ringe til Peter.
Og husk: Den første Wested er altid den sværeste :-)
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Gæst Fre Aug 15, 2008 5:17 pm

Så, nu har jeg svaret. Nej, man kan ikke uden videre overfører en dansk størrelse til engelsk størrelse. Når det drejer sig om jakker, skal man ifølge Gemma fra Wested trække 10 fra sin "continental" størrelse for at få sin "UK" størrelse. Altså, har man herhjemme en størrelse 50, vil man i UK skulle bruge en størrelse 40.

Tak for hjælpen til alle de involverede!

VH
Emiliussen

PS: Et hint til dem der måtte forsøge at komme i kontakt med Wested pr. e-mail: Prøv med meget korte beskeder - det har i al fald givet mig det bedste resultat!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Dane69 Ons Jul 22, 2009 8:20 pm

Hejsa Alle Very Happy

Er der nogen som har en Raiders of the lost ark authentic lamb, jakke fra Wested, og hvordan er den.

Har selv lige købt en Raiders i horsehide.

Men skal til Egypten og tænkte at lamb er mere behalig

Mvh D
Raiders of Lost Ark Jacket Authentic Lamb


Raiders of Lost Ark Jacket Authentic Lamb

Dane69
Dane69

Antal indlæg : 8
Fødselsdag : 12/10/69
Alder : 54
Lokation : Denmark,Jylland, midt
Tilmeldt d. : 08/05/09

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Ace Tors Jul 23, 2009 1:48 pm

læderjakke i Ægypter ? Rolling Eyes Ja hvorfor ikke når nu Indy gør det. farao

Jeg har en TOD jakke i Authentic lamb. Den er bare lige en anelse længere end Raiders jakken eller magen til.

Authentic Lamb er let og smidigt. Hvis du har planer om at bruge den i Ægypter andre meget varme steder vil jeg anbefale at du skaffer dig en med bomuld indvendig istedet for satin. Bomuld er mere slidstærkt og mere behageligt varme steder.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Dane69 Tors Jul 23, 2009 6:31 pm

Very Happy ok, tidlig tidlig morgen i egypten og sent aften kan der være helt ned til 10 gr. men vil da lige kigge efter en ROTLA jakke med bomuld.
Dane69
Dane69

Antal indlæg : 8
Fødselsdag : 12/10/69
Alder : 54
Lokation : Denmark,Jylland, midt
Tilmeldt d. : 08/05/09

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Kredepops Tors Jul 23, 2009 7:17 pm

Jeg har en Wested Raiders jakke i Lamb. Har haft den i mere end 10 år nu og den er stadig lige lækker Smile Den kan stærkt anbefales. Har masser af fotos af den her:
http://www.chrisguldager.com/gallery/thumbnails.php?album=9&page=1

Efter at have haft den i 10 år og gået med den meget ofte, syntes jeg dog stadig at den så alt for ny ud, så hvis man vil have det rigtige Indy look, så giv den lige en omgang med noget sandpapir.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indy-4-jakke-tråden... Empty Sv: Indy-4-jakke-tråden...

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum