Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Indiana Jones latex maske - modificeret EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Indiana Jones latex maske - modificeret

3 deltagere

Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Kredepops Ons Maj 13, 2009 4:54 pm

Jeg købte engang denne fantastiske Indy latex maske: Indiana Jones latex maske - modificeret Mask_indianajones

Come on... jeg ved nogle af jer andre også har den Very Happy Anyhow... den er TEMMELIG fesen, og med et ønske om at putte den på min mannequin og lave et fullsize Indy display, så måtte den altså lige modificeres en smule.

Her er hvad jeg gjorde ved den:
Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_step_1

Trin 1: Min gamle Indy maske som den så ud før jeg gav den en overhaling. Den ligner Harrison Ford o.k. omend med få nærmest karrikerede træk, men den er malet frygteligt dårligt fra fabrikken. Hatten røg direkte i skralderen - hvad skal man dog bruge den plastic fedora til?

Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_step_2

Trin 2: Masken får lige med noget hvid primer på spraydåse, så der er en ordentlig overflade at male på. Jeg håber samtidig at det vil gøre plastic'en mere fast, så den er lettere at male på.

Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_step_3

Trin 3: Lys hudfarvet maling fra hobby forretningen, og det begynder allerede at ligne noget.

Indiana Jones latex maske - modificeret Step_4
Trin 4 til 839: Malet med akryl farver. Rødlige nuancer på kinder, øjne og mund. Svage blålig/grønlig nuancer omkring hagen og kæben samt på kindbenene. Jeg giver ham også lige en 5'O' Clock shadow... sådan kender vi jo bedst Prof. Jones. Jeg sætter også nogle dukke øjne i hovedet på ham, Harrison har en mærkelig øjenfarve som afhængig af lys kan se både brun, blå eller grøn ud... så jeg valgte bare brun, erstatter dem muligvis senere med grøn.

Og voila... en lidt pænere Indy at sætte sin hat på.


Sidst rettet af Kredepops Ons Maj 13, 2009 11:45 pm, rettet 1 gang
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Ace Ons Maj 13, 2009 8:33 pm

Wau, det er flot arbejde. Utrolig forvandling af masken. Hvor lang tid har du ca. brugt på det ?
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Kredepops Ons Maj 13, 2009 11:23 pm

Tusind tak Very Happy Det tog ikke så frygtelig lang tid alligevel, jeg tror det meste blev klaret på 2 dage. Han fik en omgang med 'hudfarven' to gange, så det dækkede den hvide helt. Det skulle lige tørre natten over. Selve maleriet på ansigtets detaljer og skæg tog vel godt og vel 4-5 timer. Jeg malede også skægstubbene om 2 gange fordi det blev lidt for mørkt et resultat begge gange, det er jo kun stubbe, ikke rigtig skæg.

Læberne og øjenkrogene fik også lidt klar lak til sidst, så de ser fugtige ud.

Tager gerne imod bestillinger, hvis der er nogen der vil have modificeret deres maske Wink
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Gæst Lør Maj 16, 2009 9:30 am

Ser godt ud - godt arbejde!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Anakin Skywalker Lør Maj 16, 2009 4:15 pm

der hvor du kun har malet ansigt og håret stadig er hvidt, så ser han helt gammel ud, lidt lige som i 4'eren
Anakin Skywalker
Anakin Skywalker

Antal indlæg : 14
Fødselsdag : 01/04/88
Alder : 36
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 20/05/08

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Kredepops Lør Maj 16, 2009 5:26 pm

Ser godt ud - godt arbejde!

Takker Very Happy Jeg skal lige have malet halsen og en del af brystet på min mannequin (og selvfølgelig tage Darth Vader kostumet af) så kommer Indy på, tror det nok skal komme til at se fedt ud!

der hvor du kun har malet ansigt og håret stadig er hvidt, så ser han helt gammel ud, lidt lige som i 4'eren

Hah ja, det sagde min svoger også!
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Kredepops Søn Maj 17, 2009 2:14 pm

Så fik jeg taget Darth Vader ned for en tid, og sat Indy op på mannequin'en istedet. Hvis jeg kunne så ville jeg have 5-6 mannequin'er stående herhjemme med hver sit kostume på, meeen jeg tror jeg skal være glad for at have en kone der kan tolerere bare én Wink Så må man bytte lidt om engang imellem. Jeg kan ikke helt finde ud af om Indy's hals er en anelse for lang? Hvad synes I?

Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_indy_fullsizeIndiana Jones latex maske - modificeret Normal_indy_fullsize_2
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Ace Søn Maj 17, 2009 2:37 pm

Ser godt ud. Jeg ved ikke om halsen er for lang. Det kan også være fordi torsoen på din mannequin er for lille / slank i forhold til hovedet.

Jeg er dog helt sikker på at din maske vil passe helt perfekt til min gine med gear på Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Kredepops Søn Maj 17, 2009 10:03 pm

Tak Ace, hehe jeg vil nu ikke skille mig af med den tongue Men hvis du får fat i den fantastiske maske, så skal jeg gerne male den for dig - og jeg er billig i drift Cool

Anyhow - du har helt ret, torsoen er en smule for spinkel til Indy, så jeg gav ham lidt mere pondus med lidt velplaceret toiletpapir... uuuh high tech - men hvad, det virker for piger med små bryster, så hvorfor ikke her? Laughing

Jeg fik også trukket masken en anelse længere ned på halsen, og det hjalp faktisk en del:

Indiana Jones latex maske - modificeret Indy_fullsize_3Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_indy_fullsize_5Indiana Jones latex maske - modificeret Normal_indy_fullsize_4
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Anakin Skywalker Man Maj 18, 2009 6:44 pm

uuuh nice one! man ser ikke overgangen fra maske til mannekin så det er godt Very Happy
Anakin Skywalker
Anakin Skywalker

Antal indlæg : 14
Fødselsdag : 01/04/88
Alder : 36
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 20/05/08

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones latex maske - modificeret Empty Sv: Indiana Jones latex maske - modificeret

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum