Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Lucas taler om "Krystal kraniet". EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Lucas taler om "Krystal kraniet".

3 deltagere

Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  Ace Tors Okt 11, 2007 9:47 pm

Det er præcis udtalelser som de her, der får mine forventninger til den nye film helt op at ringe. Jeg ved ikke med jer andre men jeg er "kåd som en skoledreng" Very Happy

"I think this is actually better, it's up there with the Ark of the Covenant," he declared of the fourth film's "McGuffin" (a term coined by Alfred Hitchcock to describe an object which drives a film's plot). "Sankara Stones and the Holy Grail were a little tough, but I think this time we've really got a great one."

Lucas emphasized that Kingdom of the Crystal Skull is shaping up to be the best Indy flick since the first one, even going so far as to call Skulls tonally most like Raiders.



Lucas talks about the Crystal Skull relic
06/10/07, 7:40pm EST


Filmmaker George Lucas recently admitted in a video clip by MTV News that he has been obsessed with these antique crystal skulls ever since he began doing research for The Young Indiana Jones Chronicles TV-series that premiered in 1992. Here follows an excerpt from the MTV News article:

"We did The Young Indiana Jones Chronicles, and in the process of that, one of the scripts we were working on was about a crystal skull. I became fascinated with it there," Lucas revealed Wednesday on the red carpet for the American Film Institute's 40th anniversary at the ArcLight. "We've been through lots of different versions the last 14 years, with five different writers. There's just a lot of aspects that seem to fit into our kind of a movie."

"I think this is actually better, it's up there with the Ark of the Covenant," he declared of the fourth film's "McGuffin" (a term coined by Alfred Hitchcock to describe an object which drives a film's plot). "Sankara Stones and the Holy Grail were a little tough, but I think this time we've really got a great one."

Lucas emphasized that Kingdom of the Crystal Skull is shaping up to be the best Indy flick since the first one, even going so far as to call Skulls tonally most like Raiders.

Believers of the crystal skulls attribute all sorts of abilities to them; ranging from the skulls being psychic amplifiers to tools of death to repositories of ancient knowledge. MTV News of course asked George Lucas which theory will be in the fourth Indy film. Here is one of MTV's two video clips with George Lucas:

Extra trivia: 'DisneySea' at Tokyo, Japan, already has an Indiana Jones roller coaster ride named Temple of the Crystal Skull! This roller coaster opened to the public on September 4th, 2001. More info on this crystal skull attraction can be found here.


Kilde, TheRaider.net http://www.theraider.net/news/fullstory_indy4.php?id=335
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  K on the Run Tirs Okt 16, 2007 11:53 pm

Jeg har det lige som dig, Ace. Men jeg gruer for opmærksomheden i kølvandet på filmen, vi kommet til at føle os som bænkebiddere der pludselig er kommet frem i lyset da vores sten blev løftet.

Jeg deler Lucas' begejstring for krystal kranier siden jeg så et i London for 20 år siden. Der er noget fantastisk og mystisk over dem.

-Kim
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  Ace Ons Okt 17, 2007 10:35 pm

K on the Run skrev:Jeg har det lige som dig, Ace. Men jeg gruer for opmærksomheden i kølvandet på filmen, vi kommet til at føle os som bænkebiddere der pludselig er kommet frem i lyset da vores sten blev løftet.

Jeg deler Lucas' begejstring for krystal kranier siden jeg så et i London for 20 år siden. Der er noget fantastisk og mystisk over dem.

-Kim

Jeg er også med på krystal kraniet's fanliste.
Selvom Mitchell_hedges kraniet som er på London museum er et falsum lavet i det 19 århundrede, er der stadig noget der giver mig "kryb" ved de tingester. Lucas taler om "Krystal kraniet". Cskull_03
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  The Dove Tors Okt 18, 2007 6:44 am

Er bare så glad for at høre det så er det jo bare at vente på at vi alle skal ind og se den Hurra farao
The Dove
The Dove

Antal indlæg : 6
Lokation : Søborg
Tilmeldt d. : 15/10/07

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  Ace Tors Okt 18, 2007 8:10 am

Velkommen til Abel.
Vi er vist alle ret spændte på at troppe op i biografen til Indy.


Kim, jeg kan godt følge din bekymring omkring det med, at være noget der pludselig er kravlet frem under stenen.
Jeg tror dog, at efter 6-12 måneder efter premieren er det værste drevet over, og det er de gamle hardcore Indy-fans der er tilbage. + et par hundrede nye Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  Gæst Tors Okt 18, 2007 12:43 pm

En stor og varm velkommen til "The Dove" Very Happy

Flot outfit, men hvor er pistacienødderne...?

Kal-El
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  The Dove Tors Okt 18, 2007 11:33 pm

Kal-El skrev:En stor og varm velkommen til "The Dove" Very Happy

Flot outfit, men hvor er pistacienødderne...?

Kal-El
Not now i'm working... ha ha Razz
The Dove
The Dove

Antal indlæg : 6
Lokation : Søborg
Tilmeldt d. : 15/10/07

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  K on the Run Tors Okt 18, 2007 11:49 pm

The Dove skrev:Er bare så glad for at høre det så er det jo bare at vente på at vi alle skal ind og se den Hurra farao

Jeg kan ikke den dag, jeg skal vaske mit hår.
K on the Run
K on the Run

Antal indlæg : 96
Fødselsdag : 13/07/64
Alder : 59
Lokation : København
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.adventurebilt.com

Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Ang. Krystal Kraniet

Indlæg  Gæst Fre Jun 06, 2008 9:46 pm

Vi er vidst efterhånden blevet klar over at de "krystal kranier" der var i filmen, ikke havde ret meget at gøre med hvad der faktisk findes ude i den store verden. Jeg synes faktisk det er lidt synd at de rigtige kranier bare bliver nævnt i en bisætning, der kunne sagtens være kommet mere ud af det. Nå, pyt.

Hvis man er interesseret i de rigtige kranier så har world-mysteries.com en artikel om dem. Se her: http://www.world-mysteries.com/sar_6_1.htm

Hvis man bare er til underlige kranier (hvoraf nogle nok har været inspiration til filmen) så se her:
http://www.world-mysteries.com/sar_6.htm

God læselyst.
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Lucas taler om "Krystal kraniet". Empty Sv: Lucas taler om "Krystal kraniet".

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum