Filmheltenes Klub
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Adventure Sumit
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTors Apr 09, 2015 3:49 pm af Just Indy

» Skurke & Helte-Fest 2014
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTors Jul 31, 2014 3:31 pm af Wolverine

» Er der nogen...?
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTors Maj 22, 2014 9:58 am af Jens_Hoppe

» Skurke & helte-fest 2013
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptySøn Maj 05, 2013 2:57 pm af Wolverine

» Star Wars Celebration Europe II
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyFre Nov 09, 2012 10:08 am af Ace

» SKURKE & HELTE-FEST 2012 - invitation
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTors Sep 20, 2012 10:57 pm af Wolverine

» Velkommen til 501st. legion
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyOns Aug 01, 2012 10:21 pm af Bullwhip

» Helte / skurke fest 3!
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTirs Jul 31, 2012 10:11 pm af Bullwhip

» Fuglsang søger udklædte til to begivenheder
Indiana Jones 5? - Page 2 EmptyTors Jul 26, 2012 6:50 pm af ZallyAward


Indiana Jones 5?

+8
Kredepops
Stigmata
scaramanga
DB5
Indy-K
Bullwhip
Blofeld
Ace
12 deltagere

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Bullwhip Søn Okt 05, 2008 7:13 pm

scaramanga skrev:I en evt 5er bliver han vel denne gang bortført af UFOerne og møder Fox Mulders søster...just joking Wink

Thank God! I thought you were serious!!!


tongue
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Indy-K Søn Okt 05, 2008 7:26 pm

Jeg vil da virkelig se frem til en 5'er. Vi fik jo en rigtig god jakke, og en masse lækkert LEGO, ud af CS, så alene uvisheden om, hvad de ellers ville forbedre til 5'eren ville da være det hele værd Very Happy
Indy-K
Indy-K

Antal indlæg : 132
Fødselsdag : 30/07/60
Alder : 63
Lokation : Fyn
Tilmeldt d. : 05/10/07

http://www.kentbovin.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Søn Okt 05, 2008 8:11 pm

Jeg vil glæde mig til endnu en film. Hvis det skal være den sidste kunne der laves en flot scene hvor Indy dør. Det vil så passende var en fint punktum for hele franchisen. Jeg ser også gerne lidt mere alvor i en 5'er. Det gør dog ikke noget det stadig er en familiefilm som kotcs. Faktisk ser jeg ikke nogen grund til at prøve at efterligne stilen fra de 3 første film, da det alligevel nok aldrig vil lykkedes bedre end hvad vi så i kotcs. Lad og istedet få en super underholdende film med Harrison Ford som Indy. Hvem ved hvad George Lucas finder på næste gang. Det kan jo være vi får en bedre film end kotcs eftersom han jo har indrømmet at scenen med køleskabet og Mutt som tarzan mm. ikke skulle have fundet sted i filmen. Film løs George og Steve...jeg er klar til endnu et eventyr sammen med jer.

Klaus, ang. det med at du nu "kun" er Raiders fan begynder at blive kompliceret for os andre.
Hvad nu hvis man selv synes man er Bond fan og ikke er særlig begejstret for 2 film i serien... kan man så godt være bond fan alligevel ? Rolling Eyes
Det samme med Star Wars, jeg elskede de 3 første, men var mildest talt lidt skuffet over de sidste 3. Jeg tror ikke essensen af Indy gør fløjten hvis der kommer en film mere i stil med kotcs. Jeg ser en klar adskillelse mellem de 3 første film og kotcs. De første 3 er klassikere nu og i en kategori for sig selv, derfor mener jeg godt et par nye film kan bære en anden stil, ligesom det er sket i Bond gennem tiden.


Ace
Indy-fan af hele pakken + det der evt. kommer til Very Happy
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tirs Okt 07, 2008 10:16 am

Bullwhipdk skrev: Allerede nu overvejer jeg kun at kalde mig "Raiders-fan", fremfor Indiana Jones fan - pga den nye.

At opfatte sig selv som Raiders-purist er helt ok med mig. Imidlertid synes jeg at det er en lidt pudsig ide at skyde skylden på den nye film. Allerede i 90'erne blev franchiset udnyttet (udvandet?) på det groveste. Læssevis af tegneserier, dårlige filmadaptationer og op mod 20 romaner, blev sprøjtet ud af LucasArts i løbet af ganske få år efter Last Crusade.

Man kan være nok så utilfreds med KOTCS, men det er kun fordi man ikke har læst "Indiana Jones and the Interior World" eller "Indiana Jones and the Sky Pirates" - bare for at nævne et par af de mest horrible romaner. Man kan også mene at det ikke er "rigtig" Indy, fordi det ikke er den rette stemning eller den rette belysning etc. Lige meget hvad, så er det sikkert at den MÅ være "rigtig" Indy, fordi den gode GL siger det. Så vidt jeg ved er der ikke blevet lavet en eneste bog, tegneserie eller tv-serie uden hans blåstempling.

Selvfølgelig kan man være mest fan af én film fremfor en anden. Jeg siger da heller ikke at Raiders ikke er den "rigtige" Indy-film. Ikke desto mindre mener jeg, at det ikke kun er den nye films skyld hvis man føler, at franchiset efterhånden har bevæget sig for langt væk fra sine rødder. Hvis man læser et par af de ovennævnte romaner eller tegneserier, vil man opdage at KOTCS, nok er et af de bedre forsøg på at lave noget der ligner Raiders - i hvert fald et bedre forsøg end jeg er stødt på længe.

VH
Emiliussen

PS: Har al respekt for alles holdninger, men tillader mig at være uenig på nogle punkter Very Happy
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Bullwhip Tors Okt 09, 2008 11:18 am

Det er sandt at franchisen blev udvandet pga dårlig kvalitet i spinn-off-materialet for år tilbage. Der er vi enige. Det samme skete for Star Wars, osv... Men hvis vi vi lige betragter det som en Indy-FILMsnak, og sætter de fire film op mod hinanden, så er det efter min mening ikke blevet bedre med årene (filmene). Og det er bare MIN mening i al sin enkelthed - og det kan ikke diskuteres... Det betyder selvfølgelig ikke at det er sandheden for alle andre også. Det ved jeg det ikke er...

Jeg synes heller ikke man kan betvivle om KOTCS er en "rigtig" Indyfilm. Selvfølgelig er det det! Der er 4 Indyfilm, også selvom nogle mennesker ikke kan lide dem alle 4 lige meget...

(At der fx er "officielle" Indy og Star Wars tegneserier og romaner der foregår før og efter filmene, betyder ikke altid at det er "religion". Det er før sket at de har måtte ændre/annullere et tidligere etableret "faktum" fra en spin-off-historie - men alt det er en anden snak).

Jeg påpeger bare at jeg synes at i nogle franchiser går det ned ad bakke med tiden (fx Lethal Weapon, Matrix, Spiderman, Pirates of the Carribbean).
For andre franchiser veksler det, og kvaliteten går op og ned gennem årene (fx James Bond, Die Hard, Batman).
Nogle franchiser holder stilen (eller bliver måske bedre) for hver film (Jason Bourne, Ringenes Herre).
Men det er igen et spørgsmål om smag - og her ovenfor er det igen min smag jeg fremlægger.

Det siger sig selv at det sværeste er at lave en række gentagelser af en succes, så man skal nok ikke forvente at nogen filmserie nogensinde bliver bedre og bedre. Man skal nok hellere glæde sig over forskellighederne og glæde sig over at kunne definere og diskutere sin og andres smag og holdninger. Så: Uenigheder er intet problem. Jeg kan bare bedst lide Raiders!
Bullwhip
Bullwhip

Antal indlæg : 475
Fødselsdag : 17/06/70
Alder : 53
Lokation : København, Danmark
Tilmeldt d. : 01/10/07

http://www.myspace.com/hjuler

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Fre Okt 10, 2008 8:29 am

Bullwhipdk skrev:Det er sandt at franchisen blev udvandet pga dårlig kvalitet i spinn-off-materialet for år tilbage. Der er vi enige. Det samme skete for Star Wars, osv... Men hvis vi vi lige betragter det som en Indy-FILMsnak, og sætter de fire film op mod hinanden, så er det efter min mening ikke blevet bedre med årene (filmene). Og det er bare MIN mening i al sin enkelthed - og det kan ikke diskuteres... Det betyder selvfølgelig ikke at det er sandheden for alle andre også. Det ved jeg det ikke er...

Jeg synes heller ikke man kan betvivle om KOTCS er en "rigtig" Indyfilm. Selvfølgelig er det det! Der er 4 Indyfilm, også selvom nogle mennesker ikke kan lide dem alle 4 lige meget...

(At der fx er "officielle" Indy og Star Wars tegneserier og romaner der foregår før og efter filmene, betyder ikke altid at det er "religion". Det er før sket at de har måtte ændre/annullere et tidligere etableret "faktum" fra en spin-off-historie - men alt det er en anden snak).

Jeg påpeger bare at jeg synes at i nogle franchiser går det ned ad bakke med tiden (fx Lethal Weapon, Matrix, Spiderman, Pirates of the Carribbean).
For andre franchiser veksler det, og kvaliteten går op og ned gennem årene (fx James Bond, Die Hard, Batman).
Nogle franchiser holder stilen (eller bliver måske bedre) for hver film (Jason Bourne, Ringenes Herre).
Men det er igen et spørgsmål om smag - og her ovenfor er det igen min smag jeg fremlægger.

Det siger sig selv at det sværeste er at lave en række gentagelser af en succes, så man skal nok ikke forvente at nogen filmserie nogensinde bliver bedre og bedre. Man skal nok hellere glæde sig over forskellighederne og glæde sig over at kunne definere og diskutere sin og andres smag og holdninger. Så: Uenigheder er intet problem. Jeg kan bare bedst lide Raiders!

Når du siger det på den måde tror jeg vi er ret enige langt hen ad vejen.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Tors Okt 30, 2008 1:33 pm

Very Happy Ifølge Karen Allen ser det ud som om vi kan få en 5 film, og at trioen går meget op i at den skal være ligeværdig med de forrige film.

Det er vel en slags god nyhed Wink Kostumet er klar til endnu en Galla aften når tiden kommer.


The cinema adventures of Indiana Jones might not be over.

Karen Allen, who played the archeologist's sparky love interest in Raiders of the Lost Ark then returned for Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull this year, thinks director Steven Spielberg, executive producer George Lucas and leading man Harrison Ford want to make another instalment.

"I think possibly there will be another one but the challenge is how to make it good," she said in Sydney yesterday. "George and Steven and Harrison want everything to be perfect and worthy of the films that have gone before. The biggest obstacle is that they are so sincere in their efforts to make a good script, to not just make a film to make a film."
Allen, who teaches drama and runs a textile company in Massachusetts, would love to see another Indy movie. "Absolutely," she said. "I'm just curious to see where it would go."

Kilde:
http://www.smh.com.au/news/entertainment/stay-in-touch/indy-may-take-one-more-crack/2008/10/28/1224956039170.html


Sidst rettet af Ace Tors Okt 30, 2008 2:42 pm, rettet 1 gang
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tors Okt 30, 2008 2:38 pm

Efterhånden tror jeg, at en femmer kun kan blive god. Ikke mindst fordi der er SÅ mange der ikke kan lide KOTCS - i.e. hvis den virkeligt er så dårlig, kan det jo kun blive bedre. Jeg tror måske også at SS og GL ser sig nødsaget til, at slutte en af deres bedste filmserier på et "high-note". Jeg tror så afgjort på en femmer!!

PS: JEG kunne godt lide KOTCS - venter i øjeblikket på, at den kommer med posten Very Happy
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Stigmata Lør Jan 31, 2009 9:55 pm

Jeg kunne godt se Shia i en hovederolle, men ikke som Indiana Jones selv. Indiana Jones er og forbliver altid Harrison Ford efter min mening og det ville ALDRIG blivet særlig godt hvis nogle forsøgte at skifte fra en skuespiller til en anden. Men jeg ville godt kunne forestille mig noget i retningen af: "The Son of Indiana Jones - and the blah of blahs" eller sådan noget Very Happy

Men jeg er sikker på at folk reagerede på samme måde da Sean Connery blev skiftet ud som James Bond.
avatar
Stigmata

Antal indlæg : 6
Fødselsdag : 19/09/89
Alder : 34
Lokation : Denmark
Tilmeldt d. : 31/01/09

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Kredepops Søn Feb 01, 2009 2:56 am

Heheh Så hellere vente til motion capture og CGI teknik som vi kender fra Bla. Beowulf bliver så perfekt at de kan lave en CGI Harrison Ford på 33 år Very Happy
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Søn Feb 01, 2009 3:43 pm

Kredepops skrev:Heheh Så hellere vente til motion capture og CGI teknik som vi kender fra Bla. Beowulf bliver så perfekt at de kan lave en CGI Harrison Ford på 33 år Very Happy

What a Face Nu skræmmer du mig !
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Kredepops Søn Feb 01, 2009 4:07 pm

Haha nej, det mener jeg heller ikke seriøst. Nah, jeg tror at når Ford ikke vil mere, så skal de stoppe med at lave flere indy film. Der er ingen anden Indy end Ford og selvom man kunne fortsætte med Shia som son of Indy, så tror jeg næppe at det ville blive lige så sjovt og/eller interessant. Noget af det gode ved Indy er jo at han er et rigtig menneske som blive ældrer, jeg er også vild med Bond, men der er ikke meget kontinuitet i serien, når han bliver udskiftet og bliver nærmest yngre jo længere vi kommer frem i tiden.

Selvom Ford er imod det, så synes jeg det kunne være fedt med en animeret Indy serie. Har I læst Indiana Jones Adventures tegneserien? Den stil er perfekt til en animeret Indy. Desuden så kan han leve vidre i bøger og tegneserier længe endnu.

Ideelt set skulle de have lavet flere Indy film i 80'erne/90'erne mens Ford endnu var ung, men det er for sent nu.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ghost Rider Tors Apr 02, 2009 11:10 pm

så vil jeg lige smide min kommentar til en eventuel Indy 5.

Jeg synes Indy 4 var acceptabel, men bestemt ikke den bedst i serien, den kunne ikke rigtig måle sig med de 3 førreste film synes jeg.

De havde mere film magi end nummer 4 kom op på, og der var scener i nummer 4 som jeg bestemt ikke bryder mig om.
š
Eksempel hvor Indy sidder fast i kviksandet og sonnyboy trækker ham op med en Phyton slange......come on det er jo ikke sjovt men direkte plat......ja ja ved godt det er en henstilling til Indy hader slanger meeeen helt ærlig Rolling Eyes

et eksempel mere......starten af filmen, et vis køleskab og en A-bombe, behøver jeg sige mere.....igen komplet plat.

Indy ville være død af den stråling, og et par gryde svame og en fandens masse brun sæbe kan altså ikke bare vaske det af ham, desuden ville han nok være temmelig smadret af og flyvet en halv kilometer igennem luften med MAC 3 og ramme jorden som en komet i bedste Deep Impact stil.


så en nummer 5........jo det kunne da se hvad de så kan finde på, men jeg er bare bange for det igen blir lidt for plat og moderne.

skulle den komme kunne jeg godt tænke mig den blev lavet over computer spillet, Indiana Jones and the fate of atlantis....men den foregår under anden verdens krig, og Harryson Ford er blevet for gammel til og være Indy i den tids periode igen, med mindre de har en helveds god sminkør Smile
Ghost Rider
Ghost Rider

Antal indlæg : 300
Fødselsdag : 05/11/77
Alder : 46
Lokation : Hjemme
Tilmeldt d. : 26/12/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Ons Jun 17, 2009 2:27 pm

En af de bedre nyheder vi har fået i lang tid, til dem som er klar på en femte Indy film.

Shia bekræfter at Steven Spielberg har givet sit syn på sagen og at der muligvis er noget under vejs. Very Happy

LaBeouf Says Indy 5 is Moving Forward
16/06/09, 10:46am EST

While promoting Transformers: Revenge of the Fallen Shia LaBeouf mentions in a video interview with BBC News that a sequel to Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull is moving forward.

"Steven [Spielberg] just said that he cracked the story on it before I left and I think they're gearing that up," LaBeouf said.
Last summer's Kingdom of the Crystal Skull was made for about $185 million and earned $786.6 million worldwide. It was the second-highest earner of 2008, behind just The Dark Knight.
View the video interview with Shia LaBeouf now at BBC News.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Søn Jun 21, 2009 11:04 am

I følge Empire Magazine lyder det som om Frank Marshall mere eller mindre bekræfter at Indy 5 er under opsejling.


Frank Marshall Confirms Indiana Jones 5
18/06/09, 10:50am EST

Crystal Skull co-star Shia LaBeouf's statements that Indy 5 was in the works, Indiana Jones film series producer, Frank Marshall confirms the report.
Speaking with Empire Magazine, Marshall had this to say about Harrison Ford's 5th big screen go around as the intrepid archaeologist:
"It's really about the script," Marshall said to Empire. "Once we see that, we'll see. We're not going to wait another 20 years. We'd all love to make another one. I'm anxious to hear the idea!"

UPDATE: Frank Marshall's latest Twitter message reads:

"The story for Indy5 is progressing. It is still in the research phase."

So there you have it Indyfans, Indy is preparing his whip and fedora for another big screen adventure. I am thinking that we will get more details at next month's ComicCon in San Diego. Let the story rumors begin!
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Søn Jun 28, 2009 9:00 am

Ace skrev:I følge Empire Magazine lyder det som om Frank Marshall mere eller mindre bekræfter at Indy 5 er under opsejling.


Frank Marshall Confirms Indiana Jones 5
18/06/09, 10:50am EST

Crystal Skull co-star Shia LaBeouf's statements that Indy 5 was in the works, Indiana Jones film series producer, Frank Marshall confirms the report.
Speaking with Empire Magazine, Marshall had this to say about Harrison Ford's 5th big screen go around as the intrepid archaeologist:
"It's really about the script," Marshall said to Empire. "Once we see that, we'll see. We're not going to wait another 20 years. We'd all love to make another one. I'm anxious to hear the idea!"

UPDATE: Frank Marshall's latest Twitter message reads:

"The story for Indy5 is progressing. It is still in the research phase."

So there you have it Indyfans, Indy is preparing his whip and fedora for another big screen adventure. I am thinking that we will get more details at next month's ComicCon in San Diego. Let the story rumors begin!

cheers cheers Yay!!!
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Man Jun 29, 2009 10:03 am

Nah, det lader til vi skal tage den lidt med ro hvad angår begejstringen hos Shia og Frank Marshall.

I følge Empire er det stadig langt fra sikkert at vi får en femte film...... Damn it. og her sad jeg og var klar på en endnu en tur i "Go aften Danmark" med Bullwhip. Very Happy

Jeg krydser dog stadig fingre.

Hold On, Indiana Jones 5 Isn't as Far Along as You Think!



June 18, 2009
Source: Empire
by Alex Billington
Indiana Jones 5? - Page 2 Indianajones-crystalskull-ALshot-img


So earlier this week, Shia LaBeouf let slip that Spielberg had "cracked a story" on Indiana Jones 5 and that "they're gearing that up." It was pretty big news, especially because some people were thinking we'd never see another one (despite the $787 million that Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull made worldwide). However, that doesn't mean we'll be seeing it that soon. Empire talked with producer Frank Marshall recently, who told them that it's still in very early development. "Until there's a script, nothing's definite," he said. Don't expect to see this shooting by the end of the year… or even next year.

To give you an idea of where it's at in development, Marshall wrote on Twitter: "The story for Indy5 is progressing. It is still in the research phase." That just means they're still brainstorming and haven't written one line of the script yet. But no one wants to wait another 20 years to see a sequel (like we did after Indiana Jones and the Last Crusade came out in 1989). "Once we see that, we'll see. We're not going to wait another 20 years. We'd all love to make another one," Marshall said. "We had a great time making the last one and, as Harrison said, we need to make this one soon. We're not getting any younger." That's for sure!

So don't jump the gun on this sequel. With some luck, we could Indiana Jones 5 in 2011. But at this rate, I don't expect to see it until 2012 or even 2013. It's a long way out, sure, but maybe that'll give them some time to figure out a good story to tell in this one… or at least to cut out any monkeys or gophers or nukes.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Kredepops Tirs Jun 30, 2009 5:47 pm

Jaaa kom nu med den Indy nr. 5 - He still got a few more good miles in him Smile

Men jeg håber de vender tilbage til en Macguffin med lidt mere substans. UFO'er og krystal kranier var bare ikke så godt som nogle af de andre relics. Det der efter min mening var 'galt' med KOTCS var at det ikke føltes 'farligt' for Indy på noget tidspunkt. I de andre bløder han og bliver godt og grundigt tævet, men det virkede bare ikke så 'farligt' i KOTCS. Han affyrede ikke engang sin pistol en eneste gang. Noget som ellers var ret oplagt indimellem.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Man Jul 06, 2009 10:26 pm

Yes, Ford er klar til endnu et eventyr som sansynligvis bliver i 2011. cheers
Hvor vildt det end lyder håber jeg faktisk Indy dør i den femte film for at lukke franchisen med Ford på en ordentlig måde. Hvis Lucas og co. tager sig samme kan de lave en flot dødsscene med noget følelse og værdi. Jeg ser gerne noget mere kant og hårdhed i den femte film som den IV absolut manglede.

Ford Set to Play Indy "One Last Time"
06/07/09, 9:03am EST


Well, the character of Indiana Jones just celebrated his 110th birthday (born July 1, 1899 in Princeton, New Jersey) and the man that plays him will be turning 67 on July 13, but all together it's a fine age for big screen adventure.
The Insider is reporting that Ford will play the famed archaeologist for "one last adventure", and it will be around 2011.
Rumors and remarks have been flying around from Indy producer Frank Marshall and co-star Shia LaBeouf for several weeks and now we have word that the man who makes it all possible will be donning the fedora one more time.
Read the rumor for yourself at The Insider and start oiling that whip and dusting off the leather jacket Indyfans!

Posted by Mitchell Hallock
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Tirs Jul 07, 2009 9:27 am

Ace skrev:Yes, Ford er klar til endnu et eventyr som sansynligvis bliver i 2011. cheers
Hvor vildt det end lyder håber jeg faktisk Indy dør i den femte film for at lukke franchisen med Ford på en ordentlig måde. Hvis Lucas og co. tager sig samme kan de lave en flot dødsscene med noget følelse og værdi. Jeg ser gerne noget mere kant og hårdhed i den femte film som den IV absolut manglede.

Ford Set to Play Indy "One Last Time"
06/07/09, 9:03am EST


"Woooop wop wop wop wop" (Citat: Doctor Zoidberg) cheers cheers . Det er for cool. Indy's død ville være sejt. Men kyl også Mutt på bålet så vi ikke risikerer en række "Son of Indiana Jones". Det ville selvfølgelig være meget ulig George Lucas - han er jo brandingens Lord Voldemort.

Er iøvrigt liiiidt skeptisk i forhold til indlægget på The Insider. Det er skrevet af en bruger, og lyder mest af alt som et sammenkog af flere forskellige udtalelser fra forskellige kilder.

Men! En ting til sidst. LAD MANUS-SPEKULATIONERNE BEGYNDE!!!

VH
Emiliussen
avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Kredepops Tirs Jul 07, 2009 10:29 am

Ace skrev:Yes, Ford er klar til endnu et eventyr som sansynligvis bliver i 2011. cheers
Hvor vildt det end lyder håber jeg faktisk Indy dør i den femte film for at lukke franchisen med Ford på en ordentlig måde. Hvis Lucas og co. tager sig samme kan de lave en flot dødsscene med noget følelse og værdi. Jeg ser gerne noget mere kant og hårdhed i den femte film som den IV absolut manglede.

Nooooooo.... De må da ikke slå Indy ihjel :S - desuden, ville det så ikke skabe kontinuitets problemer med George Halls en'øjede Indy fra The young Indiana Jones Chronicles? Jeg ved godt at de der old Indy bookends var frygteligt dårlige, og at de blev klippet ud på både VHS og DVD versionerne, men alligvel?
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Ons Jul 08, 2009 11:21 pm

øv desværre var den sidste nyhed fra Ford endnu et løst rygte.


Latest Indy 5 Story "is not accurate..."

07/07/09, 12:13pm EST


Indiana Jones Producer Frank Marshall has commented on a fast spreading article, by The Insider, about Harrison Ford playing the famed archaeologist for "one last adventure" around 2011.

Marshall responded through Twitter that "That story is not accurate..."!

Credit goes to "popcornm" for asking Frank Marshall if the article was accurate. And thanks to Perry Harovas for informing us.

While we are talking about Twitter; TheRaider.net updates can be followed there as well. See you there!

Posted by Gilles V
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Gæst Fre Jul 10, 2009 12:58 pm

Som jeg frygtede, men det ændre jo ikke ved, at der ligger en ny Indy og ulmer.

Emiliussen skrev:

Er iøvrigt liiiidt skeptisk i forhold til indlægget på The Insider. Det er skrevet af en bruger, og lyder mest af alt som et sammenkog af flere forskellige udtalelser fra forskellige kilder.

avatar
Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Ace Man Aug 10, 2009 9:15 am

Faldt lige over en artikkel der kommer med "gode" råd til hvordan en femte Indiana Jones bliver en success. I hvert fald efter skribenten's mening.
Den nye Jame Bond får også et ord med på vejen.




Saving Indiana Jones: Changes needed to keep the franchise going
By AMANDA MAE MEYNCKE
FILM.COM
It has recently come to light that there will be a fifth Indiana Jones film, as producer Frank Marshall announced, pending a proper script . George Lucas, as always, is involved as producer, and tangentially with stories and characters, but there's no reason we can't start early on giving a helping hand. Here's how we can get this franchise back on the road to respectability. First we'll tackle casting, then we'll hit up the broader issues.




Indiana Jones 5? - Page 2 Film



Casting Concerns
5. Harrison Ford Might Have to Go Cameo.
Sure, he looks amazing for his age, but our dear Indiana Jones could be almost 70 years old by the time the final film is finished. Let's face it, as Harrison Ford himself once quipped, Indy is getting old enough to play his own father. As Jones settled down to teaching and was married at the end of the last film, could he take on an advisory role in the adventures to follow? Panicked phone calls from Mutt Williams to Indiana at home with the wife seem implausible, but if they were to make a sixth film, Shia LeBeouf might have to carry the majority of cinematic weight.
4. Luck Be a Lady Tonight.
It was nice to see Karen Allen back. And Cate Blanchett phoning in a Russian accent was big fun for a few minutes. But we're going to need a legitimate female balance for Shia to play off of. Don't worry, I've already got it covered. Rachel McAdams. Once you see her in Sherlock Holmes you'll realize she's a dame of the highest order. Let her and Shia bicker and fight, allowing the tension to be placed back on the relationships (instead of the story).
3. Speaking of Casting, Let's Get Shia LeBeouf a Little More Help.
LeBeouf's allegedly one of the hottest young stars in Hollywood, with a successful franchise such as Transformers, even though only a few years ago young LeBeouf was a Disney child star. But today, whether he's mincing around with Megan Fox, or giving weird interviews wherein he joyfully admits to being an alcoholic, one can almost feel the general public becoming over-Shia'd. His role in Crystal Skull consisted mainly of making tough faces and being an upstart. So let's get him some help besides McAdams. Make him a part of team again, but this time with an established actor who can pass and shoot. John Krasinski, anyone? The trio set-up has been handled well in past Indy films in addition to the recent Indiana Jones knock-offs, the first two Mummy films. Krasinski, McAdams, and Shia. I'm starting to feel better about this thing.
Story Concerns
2. The Crystal Skull Was A Betrayal. Scrap the Mythology.
The infamous scene in Crystal Skull that had Indiana Jones climbing into a refrigerator to escape a nuclear blast was so preposterous that it spawned a new phrase. "Nuke the fridge" came to mean the same thing as "Jump the shark," which is widely used to describe when a show or franchise has wrung every last bit out of its premise and the plot becomes absolutely inane. Many people felt that Crystal Skull had done just that, with a grown man climbing into a tiny refrigerator to escape a tremendously damaging radioactive fallout nuclear explosion. This was just one in a firestorm of nonsense, along with the martial-arts wielding ancient people, the alien spaceships ... the list goes on and on. George Lucas has already proven himself incapable of understanding, but Spielberg should have known better. This next go-round they need to head back to boulders chasing Indy. No, it's not realistic either, but it is the established mythos.
The original three films are memorable, intriguing, and delightful in their strict adherence to making the most mundane discipline, archeology, sexy and interesting. As a new kind of archeologist, Indiana Jones was exciting as he used both his immense knowledge of history, languages, and other miscellany alongside his brawn and powerful physical abilities. Indiana Jones was the whole man -- intelligence, strength, and sex appeal. Crystal Skull is an utter abandonment of this, in the final moments it resorts to a blatant disregard for the basis and foundation of the films that came before. The alien ending has nothing to do with archeology, or Indiana Jones' ability to prove his mettle and out-wit or out-run danger, but rather with a twist that no one could have foreseen or predicted. Red-handed sleight of hand at best, and disappointing indifference for the occupation and essential qualities of Indiana Jones at worst. Let's just pretend it never happened and go back to the dust and boots quality of the first three. Adios, Sci-Fi!
1. The Culture of Camp has Passed.
This point is the most complicated to explain. The original films were silly, a bit campy in their simplistic views of good and evil, but that's what made them great in that time and that place. Things are different now. We're far too cynical as a nation to look upon Indiana Jones with the wide-eyed fervor and adoration that we once mustered. We've given up on ever getting to know our neighbors, and films like that are long departed from our national lexicon. Even James Bond has been forced to streamline and lose the campy factor in favor of a darker Bond. The new Bond is more in touch with our times and the modern mind, something that Crystal Skull failed at miserably. There is a way to reinvent without losing sight of the things that made Indiana Jones great, without destroying the joy and the thrilling adventure of it all, but Crystal Skull felt stuck. They've got to lose the CGI, get back to the basics, and make a film that can stand with the rest of them. Go dark, early and often, Temple of Doom or people's heads on fire (Raiders of the Lost Arc) style. It's the only way to make the light and grinning end worthwhile.
Ace
Ace
Admin

Antal indlæg : 999
Fødselsdag : 27/02/76
Alder : 48
Lokation : Videbæk, Danmark
Tilmeldt d. : 30/09/07

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Kredepops Tors Aug 13, 2009 2:01 pm

Høh, han ved lige hvordan den skal skæres hva'? Måske skulle vedkommende lære at stave til ARK istedet for ARC....

Og no way skal Ford reduceres til en Cameo... hva' så at han måske bliver 70 når Indy 5 kommer. It's not the years, it's the milage honey... Og Ford har masser af mil tilbage i sig. Sean Connery var da sej i League of Extraordinay Gentlemen, og han er da immervæk 12 år ældre end Ford.

Nårrrh ja at undgå en atomprøve sprængning i et køleskab, er langt mere vanvittigt end at overleve et flystyrt i en gummibåd....

Jeg synes dog ikke at det er en dårlig ide at gøre historien lidt mørkere... men de gamle film var meget mere uhyggelige og barske end Indy 4... der er ingen grund til at gå så drastiske midler som med Bond franchisen, de skal bare være lidt mere fandeivoldske som Indy 1-3.
Kredepops
Kredepops

Antal indlæg : 279
Fødselsdag : 29/10/79
Alder : 44
Lokation : Danmark
Tilmeldt d. : 22/05/08

http://www.chrisguldager.com

Tilbage til toppen Go down

Indiana Jones 5? - Page 2 Empty Sv: Indiana Jones 5?

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum